تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۴۵۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد؛

اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان در تولید/ نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید غرور آفرین است

می متالز - معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید به عنوان حلقه واسط میان عرضه کننده و متقاضی یاد کرد.
اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان در تولید/ نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید غرور آفرین است

به گزارش می متالز، حسین سیمایی، با اعلام این خبر گفت:از آروزهای دیرینه همه مدیران نظام ارتباط بین علم و صنعت بوده است. اینکه دانش ما تبدیل به یک ثروت و خروجی شود که مردم بتوانند به طور مستقیم اثار هزینه ای که در دانشگاه می کنندرا ببینند.

او ادامه داد: نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید حلقه واسط بین عرضه کننده و متقاضی است. در واقع تقاضا در جامعه و در دانشگاه شکل گرفته است.

دانشگاه ها ظرفیت فوق العاده ای برای تامین این نیاز ها دارند ؛و لی هیچ وقت این توانایی با لینک ارتباط برقرار نکرده است.

سیمایی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید می تواند دانشگاه و صنعت را با یکدیگر مرتبط کند؛ گفت: در وزارت علوم برنامه های منظم ارتباط با صنعت برگزار می شود؛ مثلا معاونت پژوهشی ما با معاونت پژوهشی وزارت صنعت و دستگاه های مرتبط دیگر جلساتی را برگزار می کنند که طی این جلسات نیاز سنجی و سپس توانایی دانشگاه ها عرضه می شود.

او با اشاره به طراحی دوره های مطالعاتی در صنعت گفت: همیشه برای مطالعات استاد به خارج از کشور می رفته است، ولی در حال حاضر برای استادان جوان دوره های شش ماهه برای حضور در صنعت کشور را پیش بینی و تبدیل به آیین نامه شده است.

او دربخش دیگری از صحبت هایش درباره نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولیدگفت: دیدن این نمایشگاه غرور افرین است برای اینکه مواجه هستیم با تعدادی از شرکت های دانش بنیان، استارآپ ها، شرکت های خصوصی و دولتی که اعلام آمادگی برای حضور در تولید می کنند و از سوی دیگر صنعت و کارخانه ها با قطع امید از خارجی ها به توانایی های داخل نگاه کنند.

عناوین برگزیده