تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۴۵۹۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسابرسی نشده منتشر شد؛

مروری بر صورت‌های مالی ۳ ماهه "خگستر"

می متالز - شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۲ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.
مروری بر صورت‌های مالی ۳ ماهه "خگستر"

به گزارش می متالز، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در دوره یاد شده، مبلغ ۳ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۹۶ درصد کاهش داشته است.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، کاهش ۱۰۰ سایر درآمدهای غیر عملیاتی را از جمله دلایل عمده کاهش سود هر سهم و کاهش ۹۵ درصدی سود خالص نسبت به دوره گذشته عنوان کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۵ هزار و ۸۴۸ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

"خگستر" در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۸۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۵۷ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در دوره یاد شده، با افزایش ۴ هزار و ۹۱۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال به ۹ هزار و ۳۵۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با کاهش ۱۶ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال معادل ۲ هزار و ۹۴۲ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال محاسبه شد.

"خگستر" تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۱۶ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال به مبلغ معادل ۳۹ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۱۰ میلیون ریال خریداری کرد.

عناوین برگزیده