تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۴۵۹۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون گمرک:

مجوز واردات «ماینر» صادر نشده است

می متالز - معاون گمرک ایران گفت: گمرک تنها ردیف تعرفه دستگاه های استخراج رمز ارزها را تعیین کرده و این به معنای آغاز ترخیص ماینرها نیست.
مجوز واردات «ماینر» صادر نشده است

به گزارش می متالز، مهرداد جمال ارونقی با اشاره به اینکه گمرک تنها ردیف تعرفه دستگاه های استخراج ارزهای مجازی را تعیین کرده و این به معنای آغاز ترخیص این دستگاه ها نیست، گفت: بر اساس درخواست برخی از سازمان ها گمرک ایران اعلام کرد که دستگاه های بیت ماینر در کدام تعرفه قرار می گیرد.

وی افزود: گمرک دراین زمینه تصمیم گیر نیست و درصورتی که دولت با واردات دستگاه های تولید رمز ارز موافقت کند، بخشنامه های قانونی را اجرا می کند.

به گفته این مقام مسئول، حتی کالاهای ممنوع الورود نیز دارای ردیف تعرفه هستند.

ارونقی همچنین توضیح داد: برای مثال برخی از مواد پیش ساز مواد مخدر یا روانگردان نیز در گمرک دارای ردیف تعرفه است تا مشخص شود که قانون چه نظری درباره آن دارد.

معاون گمرک ایران ادامه داد: واردات این دستگاه‌ها به ثبت سفارش قانونی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین موافقت و اعلام نظر بانک مرکزی نیاز دارد بنابراین تا زمانی که این مجوزها صادر نشده است، امکان واردات رسمی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته دستگاه‌های استخراج ارزهای مجازی در ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۹۰، قرار گرفته که این ردیف مربوط به پردازشگرهای مرکزی و کامپیوترهاست.

منبع: ایبنا
عناوین برگزیده