تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۴۵۹۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای فعالیت ۳ماهه اعلام شد؛

تحقق سود ۱۰۵۳ریالی برای هرسهم «شبندر»

می متالز - شرکت پالایش نفت بندرعباس در صورت های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را یک هزار و ۵۳ریال محقق ساخت.
تحقق سود ۱۰۵۳ریالی برای هرسهم «شبندر»

به گزارش می متالز، شرکت پالایش نفت بندرعباس در اطلاعات و صورت های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را یک هزار و ۵۳ریال محقق کرد.

این شرکت در این دوره نسبت به دوره مالی مشابه سال مالی۱۳۹۷، سود عملیاتی را با رشد ۱۲۸درصدی مبلغ ۱۷هزار و ۸۵۰میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۲۵درصدی مبلغ ۱۴هزار و ۵۳۲میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۱۷۱درصدی مبلغ ۳۸هزار و ۳۳۰میلیارد ریال منظور کرده است.

«شبندر» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که تولید فرآورده‌های نفتی سبک با ارزش افزوده بیشتر به دلیل تقاضای بیشتر بازار، کاهش تولید فرآورده‌های سنگین با ارزش افزوده کمتر نظیر نفت کوره، ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی سازگار با محیط زیست و همچنین افزایش سودآوری شرکت‌ها ضرورت یافته است.

در این راستا مهم‌ترین راه دستیابی به این اهداف استفاده از الگوهای مختلف ارتقای کیفیت فرآورده‌های سنگین است که در سال‌های اخیر در برخی از پالایشگاه‌های کشور متناسب با نوع نفت‌خام از این الگوها (UPGRADING) استفاده شده است. به پیروی از همین اهداف و الزامات، اجرای پروژه ارتقای کیفیت محصولات سنگین در دستور کار شرکت پالایش نفت بندرعباس قرار گرفته است و در این راستا مطالعات امکان‌سنجی و مذاکره با شرکت‌های خارجی در این زمینه در حال انجام است.

علاوه بر این «شبندر» با توجه به پیش‌بینی ثبات نسبی قیمت بین‌المللی نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی در سال ۲۰۱۹، و افزایش میانگین نرخ ارز نیما نسبت به سال ۱۳۹۷، در سال ۱۳۹۸ برای نرخ فروش محصولات و مواد اولیه افزایش پیش‌بینی می‌شود.

شرکت پالایش نفت اصفهان به عنوان تامین‌کننده خوراک پنج شرکت بزرگ تولیدی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند. وکیوم‌باتوم، نفت سفید ویژه، نفتا، پلات‌فرمیت و روغن پایه به عنوان محصولات ویژه‌ای هستند که خوراک شرکت‌های نفت جی، صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و نفت سپاهان را تشکیل می‌دهند.

«شنبدر» با توجه به دریافت وام بانکی در سال جاری، پیش بینی کرد که هزینه‌های مالی سال ۱۳۹۸ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

 

عناوین برگزیده