تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۴۶۰۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

در شرایط فعلی دیپلماسی اقتصادی اهمیت زیادی دارد

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایط تحریم‌های اقتصادی بخش‌های مختلف اقتصاد ایران باید خود را برای شرایط جدید تقویت کنند و در این بین دیپلماسی اقتصادی بیشترین اهمیت را دارد.
در شرایط فعلی دیپلماسی اقتصادی اهمیت زیادی دارد

به گزارش می متالز، مسعود خوانساری صبح امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته اقتصاد ایران با چالش‌های جدیدی مواجه شده است. از یک سو اعمال تحریم‌های جدید و از سوی دیگر چالش‌های اقتصادی داخلی باعث شده است که ما با شرایطی جدید مواجه شویم که برای عبور از آن‌ها باید حداکثر ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شود.

به گفته وی در شرایط فعلی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اهمیت زیادی دارد و اتاق بازرگانی نهادی است که می‌تواند در استفاده از این ظرفیت برای کشور به عنوان یک نیروی کمکی جدی، فعال شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به آغاز دوره جدید چهار ساله فعالیت این اتاق، تأکید کرد: در دوره هشتم اتاق بازرگانی عملکرد قابل قبول و درخشانی از خود به نمایش گذاشت و ما تلاش کردیم با حفظ ارتباط قوی با قوای سه‌گانه، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های بخش خصوصی را به آن‌ها منتقل کنیم و خوشبختانه مقام معظم رهبری در جلسه با هیأت دولت از آن‌ها خواستند که به نظرات بخش خصوصی گوش دهند.

خوانساری ادامه داد: بخش خصوصی در ماه‌های گذشته با توجه به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های متعدد دولتی با فشارهای جدی مواجه شد که امیدواریم این روال در سال جاری متوقف شده و امکان برنامه‌ریزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واقعی بازگردد. با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور دیپلماسی اهمیتی جدی دارد و ما تلاش می‌کنیم در اتاق بازرگانی تهران در حد توان خود این دغدغه‌ها را پیگیری کنیم.

به گفته وی یکی از نخستین برنامه‌هایی که اتاق بازرگانی تهران در دوره جدید دنبال می‌کند برنامه‌ریزی برای کمک به اقتصاد دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها خواهد بود و احتمالاً به زودی کمیسیونی جدید برای حمایت از این بخش اقتصاد ایران در اتاق بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نخستین جلسه از دوره نهم اتاق بازرگانی تهران برگزار شد و در جریان آن مسعود خوانساری که در دوره هشتم ریاست این اتاق را در اختیار داشت در سمت خود ابقاء شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتخابات اتاق بازرگانی ایران نیز ظرف هفته‌های آینده برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده