تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۴۶۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مجمع فولاد مبارکه برگزار شد

برنامه راهبردی امسال «فولاد»/ ۴۵ درصد سهام ارزش افزوده داشت

می متالز - ارزش هر سهم فولاد مبارکه ۴۴ برابر افزایش یافته و براساس آمار موجود بازدهی سهام فولاد مبارکه در کوتاه‌مدت و بلندمدت نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سکه وارز از سوددهی و بازدهی بالاتری برخوردار بوده است.
برنامه راهبردی امسال «فولاد»/ ۴۵ درصد سهام ارزش افزوده داشت

به گزارش می متالز، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام فولاد مبارکه اصفهان در ۳۰ تیر ۹۸با حضور۸۴درصدی سهامداران برگزار شد.دراین مجمع ضمن تایید صورت‌های سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ از سوی سهامداران، روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی کثیرالانتشار انتخاب شد.

حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل فولاد مبارکه در این مجمع با ارائه گزارشی از عملکرد تولید و درآمد این شرکت در سال گذشته از ۲۴ برابر شدن ارزش هر سهم فولاد مبارکه در ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: این نتیجه اعتماد سهامداران به خدمتگزاران خود در فولاد مبارکه است.

 وی تصریح کرد: سهام افراد بسیار با ارزش و اعداد و ارقام کاملا روشن است به نحوی که مبارکه ۴۵ درصد سهامش ارزش افزوده داشته است. وی با اشاره به دو چالش مهم فولادمبارکه گفت: هم اکنون تامین مواد اولیه اصلی‌ترین چالش است، در چنین شرایطی درصددیم به‌جای خرید از معادن و انتظار برای تامین مواد اولیه خود به‌طور مستقیم به معادن وصل شویم و به‌دنبال آن نیز هستیم که این نقطه وابستگی را با سرمایه‌گذاری در بخش معدن رفع کنیم. 

به گفته عظیمیان، مورد دوم تشکیل بخش نورد گرم طرح شهید خرازی به‌عنوان زنجیره آخر آن است که به دلایلی اجرا نشده و در صدد احداث آن هستیم. به‌دلیل اجرا نشدن این طرح شرکت فولادمبارکه و سهامداران سالانه از حدود ۲۵۰ میلیون یورو درآمد محروم هستند که این موضوع نیز با همراهی سهامداران محقق خواهد شد، چه بسا منافع این افراد حکم می کند فولاد مبارکه خود مالک معدن باشد واز لحاظ تامین مواد اولیه دغدغه‌ای نداشته باشد. 

وی در رابطه با اهداف و برنامه‌های راهبردی شرکت در سال ۹۸ می‌گوید: در سال‌جاری فروش ۷ میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات تخت موردنظر است همچنین فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی مورد هدف است. 

مدیرعامل فولاد مبارکه، برنامه‌ریزی برای برخورداری از منابع پایدار سنگ، تلاش در جهت بهره‌برداری وتسریع در اجرای کلیه طرح‌های مصوب شرکت به منظور افزایش سود، تامین الکترود مورد مصرف، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر به خصوص شرکت‌های معدنی و تامین مالی از طریق افزایش سرمایه و انتشاراوراق بدهی ورود به شرکت‌های سرمایه را از دیگر برنامه‌ها واهداف فولاد مبارکه برشمرد.

به گفته وی، حاشیه سود عملیاتی شرکت با ۲۰ درصد افزایش از ۴۲ به ۵۰ درصد رسیده و حاشیه سود خالص با ۳۷ درصد رشد از ۳۸ درصد به ۵۲ درصد رسیده است.

 وی تصریح می‌کند: در بخش سودآوری جمع هزینه‌های ساخت ۶۴ درصد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است. این به‌خاطر افزایش نرخ سنگ، گندله، کنسانتره و هزینه بسیار زیاد سربار الکترود گرافیتی بوده است. اما از ابتدا الی انتهای سال ۹۷ تغییرات نرخ الکترود از حدود ۵ هزار یورو بر تن به نزدیک ۱۶ الی ۱۷ هزار یورو بر تن رسید. در مقطعی هزینه زیادی برای تامین الکترود از خارج صرف کردیم اما تلاش شرکت با وجود افزایش نرخ این کالای استراتژیک عدم توقف فعالیت بود.

عظیمیان خاطرنشان کرد: بازدهی شرکت برای تمامی سهامداران بسیار خوب بوده است و در حوزه مدیریت دارایی و نحوه تامین مالی اگر نگاه کنیم گردش دارایی‌ها ۶ درصد افزایش داشته است. در بازار به دلیل شدت افزایش ارز در تیر ۹۷ هیجان زیادی به بازار وارد شد ومامجبور به خرید نقدی بخش زیادی ازمواد مورد نیاز شدیم ولی درکل سال ۹۷ را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

درپایان این مجمع چنین مقرر شد که سود تقسیمی برای هر سهم  30 تومان باشد.

عناوین برگزیده