تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۴۶۱۹۳
با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون وزیر راه و شهرسازی:

دومین نشست و گفت‌وگو با تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل برگزار شد

می متالز - دومین نشست و گفت‌وگو تشکل‌های حرفه‌ای حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
دومین نشست و گفت‌وگو با تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل برگزار شد

به گزارش می متالز، دومین نشست و گفت‌وگو با تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل با حضور شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جمعی از نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

شهرام آدم نژاد در این جلسه به اهمیت صنف حمل‌ونقل در اقتصاد کشور به ویژه در شرایط تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۱.۵ میلیون نفر در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارند و حدودا ۸ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه حمل ونقل هست.

وی افزود: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات حوزه عملکردی حمل‌ونقل، هماهنگسازی میان بخشی مانند «حمل‌ونقل و سوخت» و «حمل‌ونقل و ارز» است.

 

ضرورت تمرکز بر هماهنگسازی تشکل‌ها با ماموریت‌ها

آدم نژاد خاطرنشان کرد: اینطور به نظر می‌رسد که در حوزه هماهنگسازی و هماهنگی تشکل‌های صنفی با ماموریت‌های آن‌ها باید تمرکز بیشتری شود. وی تاکید کرد: باید نظام کنترلی بگونه ای باشد که ضمن کنترل دقیق ، مانعی برای تحرک حمل ونقل ایجاد نکند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اگرچه امکان شکل‌گیری قاچاق کالا در بخش حمل‌ونقل وجود دارد و نیاز به کنترل و نظارت دقیق و جدی دارد، اما نباید روند طبیعی حمل‌ونقل در جریان تجارت مخدوش شود. 

وی در ادامه خواستار افزایش شدت برخورد با قاچاقچی و پدیده شوم قاچاق شد و گفت: وزارت راه و شهرسازی از گذشته تا امروز همواره در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دستگاه‌های ذی ربط همکاری داشته است و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر در این مسیر مجدد اعلام می‌دارد.

در ادامه علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: از بدو حضور مهندس آدم نژاد در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی شاهد یک تحول اساسی در همفکری و تحقق برنامه‌های کلان نظام در زمینه قاچاق کالا و ارز هستیم و بی شک عملکرد ایشان ما حصل نتیجه فعالیت یکایک انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل است.

 

تمرکز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر روی رفع مشکلات اصناف حمل‌ونقل

وی گفت: با برگزاری این نشست تلاش خود در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر روی تدوین یک مدل با هدف تبدیل نارضایتی ها به شرایط بهتر متمرکز خواهیم کرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه امروز را بسیار مفید دانست و گفت: دلسوزان حمل‌ونقل همچون همیشه صریح و شفاف به بیان مشکلات و مسائل پرداختند. از این رو در ستاد چهار کمیته تخصصی حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی تشکیل می‌شود و ماحصل جلسات آن کمیته‌ها مبنای قوانین قرار خواهد گرفت.

عبداله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بیان داشت: حدود ۲۳ مورد در مطالب ارائه شده از سوی نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌ها مطرح شد که از سوی ستاد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل و رفع موانع حمل‌ونقلی از هیچ کوششی در یغ نخواهیم کرد و مشکلات به مرور برطرف خواهد شد. 

 

بهره‌برداری از تمام سامانه‌های نظارتی قاچاق تا پایان ۹۸

 معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بهره‌برداری کامل از سامانه‌های نظارتی با همکاری وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: هم اکنون این سامانه‌ها بیش از ۶۰ درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

هندیانی یادآور شد: با بهره‌برداری از این سامانه‌ها فقط حاملین کالای قاچاق متوقف می‌شوند و تردد بخش اعظم ناوگان باری کشور با سهولت هرچه بیشتر برقرار می‌گردد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده