تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۴۶۲۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش امیدواری‌ها به از سرگیری مذاکرات تجاری؛

بورس‌های جهانی سبز پوش شدند

می متالز - افزایش امیدواری‌ها به از سرگیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، شاخص‌های بورسی در نقاط مختلف جهان را سبزپوش کرد.
بورس‌های جهانی سبز پوش شدند

به گزارش می متالز، در شرایطی که آسمان اقتصاد جهانی بیش از هر زمان دیگری غبار آلود به نظر می‌رسد، امیدواری ها نسبت به اتخاذ سیاست های پولی انبساطی توسط بانک های مرکزی آمریکا و اروپا و هم چنین احتمال بالای از سرگیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا برای پایان دادن به جنگ تعرفه ها، روح تازه‌ای در معاملات روز سه شنبه بازارهای مالی جهانی دمید.

در معاملات امروز بورس‌های آسیا، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با رشد ۰.۹ درصدی به ۲۱هزار و ۶۱۸.۰۴ واحد تا پایان معاملات اولیه صعود کرد.

شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۳ درصد بالا رفت و به ۲۸ هزار و ۴۴۵.۰۳ واحد رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۲۸۹۱.۳۵ واحدی بسته شد.

روند صعودی بورس های آسیایی در سایر نقاط نیز مشهود بود؛ به گونه‌ای که شاخص بورس‌های سیدنی استرالیا و سنگاپور هر دو ۰.۴ درصد و شاخص بورس سئول کره جنوبی ۰.۵ درصد افزایش یافتند. شاخص‌ بورس‌های ولینگتون نیوزلند، تایوان و جاکارتا اندونزی نیز با افزایش نسبت به روز قبل بسته شدند.

اکنون معامله گران منتظر انتشار صورت سود و زیان شرکت های بزرگ آمریکایی نظیر آمازون، فیس بوک، گوگل، بوئینگ، کتر پیلار، کوکا کولا و امریکن ایرلاینز هستند. نیک ویدال، مدیر پلتفرم مالی "ایکس چینگ" گفت:  معامله گران منتظرند تا مشخص شود شرایط فعلی تا چه حد بر عملکر شرکت های بزرگ تاثیر گذاشته است.

در آمریکا شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" با ۰.۱ درصد افزایش تا ۲۷هزار و ۱۷۱.۹ واحد بالا آمد و شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با افزایش ۰.۱ درصدی و ایستادن در سطح ۷۵۱۴.۹۳ واحدی به کار خود خاتمه داد.

همچنین در بازار نفت نیز روند، صعودی بود به گونه ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱ سنت افزایش به ۵۶.۲۳ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۱۰ سنت افزایش به ۶۳.۳۶ دلار رسیدند.

عناوین برگزیده