تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۹۲۹
کد خبر: ۴۶۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود فولادسازان در بهار ۹۸ چقدر بود؟/ فولاد خوزستان بیشترین سود را برای سهامدارانش ساخت

می متالز - بررسی روند سوددهی شرکت های فولادی در سه ماهه اول امسال نشان می دهد فولاد خوزستان در بهار 98 بیشترین سود را برای سهامداران خود محقق کرده است.
سود فولادسازان در بهار ۹۸ چقدر بود؟/ فولاد خوزستان بیشترین سود را برای سهامدارانش ساخت

به گزارش می متالز، سود هر سهم این شرکت در سه ماهه اول امسال ۶۱۷ ریال بود که رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

سود هر سهم ارفع در مدت مذکور با رشد ۶۳ درصدی ۳۳۸ ریال و سود فولاد مبارکه با رشد ۱۳۰ درصدی ۲۹۰ ریال بوده است.

سود خالص فولاد کاوه جنوب نیز در مدت مذکور ۲۴۶ ریال و فولاد هرمزگان ۲۲۰ ریال بود که به ترتیب رشد ۲۲۴ درصدی و ۱۸۲ درصدی داشتند.

سود فولاد آلیاژی ایران نیز با رشد چشمگیر ۷۰۰ درصدی از ۲۶ ریال به ۲۰۸ ریال ارتقا یافته است.

سود فولاد خراسان، فولاد آلیاژی یزد و سهامی ذوب آهن نیز با رشد ۷۷ درصدی، ۲۹ درصدی و ۱۴۲ درصدی به ترتیب به ۱۶۶ ریال، ۹۴ ریال ئ ۴۶ ریال رسید.

گفتنی است، به طور میانگین سود خالص شرکت‌های فولادی در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳۹ درصدی را تجربه کرده‌اند.

در میان شرکت‌های فولادی، فولاد مبارکه اصفهان با ساخت سود خالص ۳ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومانی، بالاترین میزان سود خالص را ساخته که ۱۲۹ درصد بالاتر از بهار ۹۷ است و سود خالص فولاد آلیاژی ایران با رشد ۷۸۸ درصدی بالاترین درصد افزایش سود خالص را به خود اختصاص داده است. سود خالص فولاد آلیاژی ایران از ۱۳ میلیارد تومان با رشد ۷۸۸ درصدی به ۱۱۴ میلیارد تومان رسیده ست.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده