تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۴۶۲۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده خانه ملت مطرح کرد:

تاثیر مثبت معافیت مالیاتی بر معاملات عمده در بورس

می متالز - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، کنترل جذابیت بازارهای رقیب بازار سرمایه را در هدایت نقدینگی به بورس موثر دانست.
تاثیر مثبت معافیت مالیاتی بر معاملات عمده در بورس

به گزارش می متالز، محمدقسیم عثمانی  درباره وضعیت بازار بورس، گفت: به طور طبیعی حرکت نقدینگی به سمت بورس نکته مثبتی است. دائمی شدن معافیت مالیاتی معاملات سهام می تواند روی تقویت بازار سرمایه تاثیر مثبت داشته باشد اما باید توجه شود این نوع معافیت مالیاتی روی خرید و فروش های خرد سهام خیلی تاثیرگذار نیست و بیشتر روی حجم های عمده معاملات سهام در بورس موثر است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که جذابیت بازارهای رقیب بازار سرمایه کم باشد به طور اتوماتیک بخش قابل توجهی از نقدینگی های خرد به سمت بازار بورس روانه می شود.

عثمانی تصریح کرد:اگر شرایط به نحوی شود که نقدینگی های خرد به سمت بورس هدایت شود تا از آن طریق در اختیار بخش تولید قرار بگیرد می توان گفت اتفاق خوبی در اقتصاد افتاده است.

وی درباره تاثیر سواد مالی در هدایت نقدینگی به بورس گفت: طبیعی است که سواد مالی می تواند به تقویت بازار بورس کمک کند.

این نماینده مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با کنترل بازارهای رقیب بازار بورس می توان بخش قابل توجهی از نقدینگی های خرد را به سمت بورس سوق داد، در خصوص معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه نیز می توان گفت برای تقویت این بازار فعلا می توات بخش بورس را از موضوع مالیات بر عایدی سرمایه معاف کرد تا بازار سرمایه تقویت شود.

عناوین برگزیده