تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۴۶۲۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مقصد بعدی نقدینگی، ایستگاه بورس است

می متالز - یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه امسال مقصد نقدینگی بازار سرمایه و بورس است، گفت:صاحبان نقدینگی، بورس را به خوبی می شناسند و آن را به عنوان مقصد بعدی انتخاب می کنند.
مقصد بعدی نقدینگی، ایستگاه بورس است

به گزارش می متالز، علی سعدوندی درباره وضعیت سه بازار طلا،  ارز و مسکن در چند روز اخیر اظهار داشت: رفتارهای فعلی قیمت مسکن، ارز و طلا در بازار، سال‌های گذشته هم تکرار شده است. بارها شاهد آن بودیم که برخی از قیمت‌ها دوره ثبات را داشته‌اند، بعد از مدتی دچار جهش قیمتی شده‌اند و مجددا در حالت رکود و ثبات قیمت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در بازار ارز، روند فعلی سال‌ها ادامه پیدا کرده است، گفت:  در بازار مسکن هم همواره شاهد آن هستیم که سال‌ها قیمت ثابت می‌ماند، بعد جهش می‌یابد و بازار وارد دوره رکود چند ساله می‌شود و به تدریج دوباره شاهد تغییر قیمت‌ها می‌شویم.

این کارشناس اقتصادی افزود: واقعیت این است که قیمت مسکن کاملا منطبق بر افزایش نقدینگی رشد یافته است و معتقد هستم که مقداری پیش جهش هم در این بازار وجود دارد. معتقدم قیمت مسکن به سمت ثبات در حال حرکت است و به نقطعه تعادلی می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما با رکود در بازار مسکن و کاهش قیمت ارز و طلا مقصد بعدی نقدینگی کدام بازار است، گفت:‌امسال مقصد نقدینگی بازار سرمایه و بورس است.

عناوین برگزیده