تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۴۶۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اینوستینگ اعلام کرد؛

مهمترین رویدادهای اقتصادی جهان در هفته جاری

می متالز - تحلیلگران بازارهای بین المللی معتقدند که نشست بانک مرکزی اروپا یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته جاری است که می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای جهانی داشته باشد.
مهمترین رویدادهای اقتصادی جهان در هفته جاری

به گزارش می متالز، سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا هستند تا ببینند ماریو دراگی رئیس این بانک چه اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد منطقه یورو اتخاذ خواهد کرد.

این نشست روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش دهد ولی پیش بینی ها حاکی است نااطمینانی درباره وضعیت اقتصادی جهان و تنش های تجاری، بانک مرکزی اروپا را مجبور خواهد کرد تا سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار دهد.

سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر هستند تا بانک مرکزی اروپا برنامه جدیدی را برای خریداری اوراق قرضه اعلام کند.

دومین رویداد مهم اقتصادی هفته، انتشار آمارهای مهم اقتصادی ژاپن، منطقه یورو و آمریکا خواهد بود. آمریکا آمارهای مربوط به فروش مسکن و سفارش کالاهای بادوام را اعلام خواهد کرد. آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم ۲۰۱۹ نیز تا پایان هفته منتشر می شود.

وضعیت تولیدات صنعتی آمریکا منطقه یورو و ژاپن نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

سومین رویداد مهم انتشار آمارهای مربوط به عملکرد مالی شرکت های بزرگ آمریکایی در سه ماه دوم ۲۰۱۹ خواهد بود.

چهارمین اتفاق مهم هفته جاری نیز انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس است. نتایج آخرین رای گیری حزب محافظه کار انگلیس برای انتخاب نخست وزیر جدید قرار است امروز سه شنبه اعلام شود. پیش بینی ها نشان می دهد بوریس جانسون شهردار سابق لندن به احتمال زیاد نخست وزیر جدید خواهد بود.

مهمترین چالش جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا تا ۳۱ اکتبر است. وی بارها وعده داده است که حاضر است انگلیس را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

پنجمین رویداد مهم اقتصادی هفته نیز کاهش احتمالی نرخ بهره ترکیه در نشست روز پنجشنبه خواهد بود. این نخستین بار است که نرخ بهره ترکیه پس از برکناری رئیس بانک مرکزی این کشور از سوی رئیس جمهور با کاهش روبرو می شود. نرخ بهره ترکیه هم اکنون ۲۴ درصد است. ارزش لیره ترکیه پس از افت ۳۰ درصدی در سال گذشته، با ثبات نسبی روبرو شده است.

عناوین برگزیده