تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۴۶۳۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تشکیل «کمیته صادرات سیمان» در سیمان تامین شستا

می متالز - با تشکیل جلسات، کمیته صادرات سیمان در هلدینگ فارس و خوزستان و شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین ایجاد شد.
تشکیل «کمیته صادرات سیمان» در سیمان تامین شستا

به گزارش می متالز، رضا جمارانیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین شستا با بیان این مطلب گفت: در صنعت سیمان یکی از حلقه های مفقوده موضوع فروش و دارا بودن شبکه توزیع سیمان است که متاسفانه تا کنون برای آن به صورت جدی کاری مستمر انجام نشده است.

او توضیح داد: در گذشته به دلیل بالا بودن تقاضا و کم بودن تولید، فروش قبل از تولید انجام می‌شد و ظرفیت مصرف داخل بیش از ظرفیت تولید بود، اما اکنون به دلیل ازدیاد تولید و تعدد شرکت‌ها این موضوع روندی معکوس داشته و باعث عیان شدن مشکلات فروش در حوزه داخلی و خارجی شده است.

وی با تاکید بر وجود محصولات کیفی جهت صادرات به کشورهای دیگر گفت: یا توجه به نیاز منطقه ای به محصولات و تولید سیمان ایران، بنا داریم تا در خصوص فروش سیمان یک اقدام اصولی انجام دهیم و بر همین اساس با تشکیل کمیته صادراتی در هلدینگ جهت تیم سازی در این بخش اقدامات مهمی را کلید زده ایم.

وی تاکید کرد: در این حوزه طبق مصوبات ابلاغی وزارت صمت به گمرک، فروش سیمان و ارز آوری این صنعت با برگشت به سامانه نیما طبق ضوابط اعلامی رخ خواهد داد.

 جمارانیان با اشاره به هماهنگی های رخ داده و درخواست انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برای تغییر روند صادرات سیمان هم گفت: با موافقت وزیر صنعت معدن و تجارت، صادرات سیمان تنها از طریق کارخانه های تولید کننده سیمان انجام خواهد شد و به همین دلیل وجود کمیته صادراتی یک الزام در این حوزه بود که با هماهنگی شرکت های مربوطه انجام شد.

عناوین برگزیده