تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۴۶۶۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

همدلی و هم افزایی درهلدینگ سیمان فارس و خوزستان نهادینه شده است

می متالز - مدیریت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان با اشاره به نقش بی بدیل هم افزایی و همدلی درهلدینگ فارس و خوزستان تصریح کرد: در سال ۹۸ که از سوی رهبر انقلاب سال رونق تولید نامگذاری شده است، موظفیم با بهره مندی از همه امکانات و ظرفیت های موجود بویژه نیروهای متخصص و جوانان با انگیزه همه تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گیریم.
همدلی و هم افزایی درهلدینگ سیمان فارس و خوزستان نهادینه شده است

به گزارش می متالز، مهندس حمیدرضا هوشیاری درهفتاد ودومین جلسه مدیران عامل شرکتهای تابعه هلدینگ فارس و خوزستان پس ازپخش فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس درباره اهمییت نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید گفت: ۴ اصل مهم و مورد تاکید مقام عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیریت عالی شستا / شفافیت، جوانگرایی، فساد ستیری و بومی گزینی است که موظفیم به خوبی آنها را درهمه ارکان فعالیتهایمان اجرا کنیم.

وی گفت هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین در مجموع ۳۰ درصد سهم تحویل بازار سیمان کشور را و در حوزه صادرات بیش از یک چهارم سیمان و کلینکر صادراتی را در اختیار خود دارد، هلدینگ فارس و خوزستان در سال ۹۷ حدود ۱۳ میلیون تن کلینکر تولید که بیش از یک میلیون تن انرا صادر کرده است و درهمین مدت حدود ۱۲ میلیون تن سیمان تولید نموده که حدود ۹۵۰ هزارتن انرا صادر کرده است.

 

سهم ۳۰ درصدی هلدینگ سیمان تامین و فارس و خوزستان از بازار سیمان کشور در سال ۹۷

مهندس هوشیاری تصریح کرد: سیمان تامین در سال ۹۷ با ۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته حدود ۱۸ میلیون تن کلینکر تولید کرده است و  در تولید سیمان نیز با ۳ درصد رشد حدود ۱۷ میلیون تن سیمان تولید وعرضه کرده است و در مجموع حدود یک میلیون وهفتصد هزارتن سیمان و بیش از یک میلیون تن کلینکر به کشورهای مختلف صادر کرده است، در مجموع دو هلدینگ سیمان تامین و فارس و خوزستان با دارا بودن حدود ۳۰ درصد بازار سیمان کشور در سال ۹۷  بیش از ۳۰ میلیون تن کلینکر تولید و بیش از ۲ میلیون تن انرا صادر کرده اند. همچنین بیش از ۲۸ میلیون تن سیمان را تولید و بیش از ۲.۵ میلیون تن انرا به کشورهای مختلف صادر کرده اند.

وی افزود: از کل سیمان و کلینکر در ایران ، ۵ میلیون ۶۲۲ هزارتن سیمان  و ۶ میلیون و ۶۵۰ هزارتن کلینکر به کشورهای مختلف جهان صادر شده است و کویت، بنگلادش، عراق، افغانستان، عمان، امارات، قطر، کشورهای اسیای میانه و افریقا ازجمله مهمترین بازارهای صادراتی سیمان و کلینکر ایران بودند.

مدیریت هلدینگ فارس و خوزستان با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور به ویژه افزایش متغیر دستمزد، مواد نسوز، کیسه، مواد اولیه و قطعات یدکی و ریخته گری بر تعامل شرکتها، استمرار اقدامات لازم برای کاهش هزینه ها ، ​تنوع در تولید محصولات،  توسعه بازارو …. تاکید کرد.

وی در پایان با تشریح نکات مورد درخواست و تاکید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی،  بر توجه به هم افزایی درون گروهی، لزوم کاهش پرونده های حقوقی در زمینه مطالبات، تشکیل مجدد کارگروهای هماهنگی هلدینگ ها در زمینه افزایش قیمت فروش، لزوم رعایت شفافیت، فساد ستیزی، جوان گرایی و بومی گزینی و تحقق برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام  افراد حقیقی و مجموعه حقوقی تاکید کرد.

 

رشد ۶.۵ درصدی تولید سیمان و کلینکر در سال ۹۷ نسبت سال قبل

دکتر فرمانی معاونت اقتصادی و برنامه ریزی هلدینگ علاوه بر مروری بر عملکرد سال گذشته هلدینگ بر اهمیت همکاری و هم افزایی در مجموعه تاکید کرد.

مهندس عمید متشرع معاون امور شرکتهای هلدینگ فارس و خوزستان هم در این جلسه در گزارشی با تبین آخرین وضعیت تولید و مصرف سیمان در جهان گفت: ایران در سال ۹۷ با ۶.۵ در صد رشد نسبت به سال ۹۶ موفق به تولید ۶۲ میلیون کلینکر و درسیمان نیز با ۵ درصد رشد بیش از ۵۵ میلیون تن تولید و عرضه کرده است.

 

ایران چهارمین ظرفیت تولید سیمان پس از چین، هند و امریکا را داراست 

دکتر آرش حبیبی مدیر برنامه ریزی هلدینگ فارس وخوزستان نیز در گزارشی به اقتصاد کشور درسال ۹۷ و آخرین پیش بینی وضعیت اقتصاد ایران از نگاه بانک جهانی اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی امسال شصت و پنج هزار میلیار تومان است که شرایطی مشابه سال گذشته را خواهد داشت. ایران نهمین تولید کننده بزرگ سیمان جهان و چهارمین ظرفیت تولید سیمان پس از چین، هند و امریکا را داراست  و در بازار جهانی سیمان/ هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تامین پانزدهمین هلدینگ بشمار می روند.

وی افزود: میانگین راندمان تولید سیمان در جهان ۷۵ درصد و راندمان تولید در کشورمان ۶۴.۵ درصد است و به مرور بازیگران اصلی صنعت سیمان جهان درحال تغییرهستند و عمدتا به سمت چین، جنوب شرق اسیا و جنوب آفریقا تغییر مکان کرده اند.

وی به روند شاخص های صنعت سیمان در دهه ۹۰ اشاره کرد و افزود ظرفیت تولید سیمان ایران تا بیش از ۱۰۰ میلیون تن کمکاکان رو به افزایش است و در حالی که مصرف داخلی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ تغییری نکرده است ، سیمان صادراتی ما کاهش یافته اما کلینکر صادراتی ۱۰ در صد رشد داشته است.

 

آخرین وضعیت ارزش بازار شرکت‌های سیمان / رشد شاخص صنعت سیمان

در ادامه معاون مالی و پشتیبانی  و مدیر مجامع هلدینگ هم مطالبی را درباره بحث بودجه و برگزاری موفق مجامع شرکت ها ارائه نمود.

دکتر پورابولی مشاور سرمایه گذاری هلدینگ هم در گزارشی آخرین وضعیت ارزش بازار شرکت‌های سیمان، رشد شاخص صنعت سیمان همچنین شاخص صنعت سیمان در مقایسه با سایر صنایع  را ارایه کرد.

در این جلسه کلیه مدیران عامل شرکت های گروه علاوه بر ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه کمک رسانی به هموطنان خسارت دیده از سیل/ گزارش عملکرد، نقطه نظرات و دغدغه های شرکتهای خود را به تفکیک مطرح کردند.

همچنین مدیرعامل شرکت فولاد و چدن و ماشین سازی دورود پیرو تاکید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بر استفاده از قابلیت های درون گروه گزارشی از فعالیت ها و امکانات شرکت در زمینه هم افزایی و ساخت قطعات برای شرکت های تولید کننده سیمان بیان داشت.

 

ارتقا جایگاه و نقش مهم روابط عمومی های شرکتهای تابعه

مدیر روابط عمومی هلدینگ نیز نکاتی را در زمینه لزوم هماهنگی جهت برگزاری بهتر مجامع سالانه شرکتها، ابلاغ منشور اطلاع رسانی شستا و مصوبات شورای هماهنگی روابط عمومی ها بویژه اصلاح ساختار واحد های روابط عمومی ،ارتقا جایگاه و نقش مهم روابط عمومی های شرکتهای تابعه وضرورت بهره مندی از کانال خبری شستا برروی تلگرام برای همه کارکنان مطرح کرد.

عناوین برگزیده