تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۴۷۰۴۲
سرویس خبر : انرژی
صالحی در نشست فراکسیون مستقلین ولایی:

ایران در طول برجام ۲۴ تن اورانیوم را غنی‌سازی کرد

می متالز - رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: ایران بعد از برجام ۳۰۰ کیلو اورانیوم را غنی‌سازی نکرده، بلکه بعد از توافق هسته ای ۲۴ تن اورانیوم غنی سازی شده است.
ایران در طول برجام ۲۴ تن اورانیوم را غنی‌سازی کرد

به گزارش می متالز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در تشریح نشست امروز (یکشنبه 6 مرداد ماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: علی‌اکبری صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست حول 6 محور سخن گفت و در ابتدا تاکید داشت، تفاوت در دیدگاه سیاسی و ایدئولوژیک و خارج شدن ایران از مدار غرب بعد از انقلاب، مهمترین عامل اختلافات غرب با ایران است و در حوزه انرژی هسته‌ای آن‌ها اختلافی ندارند بلکه بهانه گیری می‌کنند. به طور کلی حتی اگر ایران موضوع هسته‌ای را نیز حذف کند بازهم مشکل غرب با ایران حل نمی‌شود و ادامه دار خواهد بود زیرا آن ها با ایران مشکل سیاسی و ایدئولوژیک دارند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صالحی متذکر شد، صنعت هسته‌ای به دلیل تضمن انرژی مطمئن، متعلق به نسل های آینده است یعنی هنگامی که ذخایر فسیلی تمام شود، انرژی هسته‌ای نقش خود را ایفا می‌کند، بیان کرد: بنا به نظر رئیس سازمان انرژی اتمی، این صنعت باعث اقتدار علمی، فناوری و صنعتی می‌شود که نتیجه آن اقتدار و غرور ملی است.

وی افزود: صالحی در محور سوم سخنان خود اعلام کرد، سهم انرژی هسته‌ای در سبد انرژی کشور براساس محاسبات گوناگون انجام می‌شود که سهم قابل توجهی است. هر یک هزار مگاوات برق هسته‌ای ، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان 11 میلیون بشکه نفت در سال است و سبب عدم انتشار حداقل 7 میلیون تن گازهای آلاینده خواهد شد.

برخی با اطلاعات غلط باعث نگرانی مردم می شوند

جعفرزاده ادامه داد: رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در محور بعدی سخنان خود اضافه کرد، برخی افراد با سوء استفاده از عدم اطلاع کافی مردم نسبت به ابعاد تکنولوژیکی صنعت هسته‌ای کشور، با ارائه عمدی اطلاعات غلط، اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند که این کار باعث تشویش و نگرانی افکار عمومی می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: صالحی در محور پنجم سخنان خود، گزارشی از پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف هسته‌ای مانند اکتشاف، بیمارستان‌های یون درمانی، بیمارستان‌های هسته‌ای، غنی‌سازی و تولید و توسعه ماشین‌های پیشرفته به سمع و نظر نمایندگان رساند، همچنین صالحی تاریخچه‌ای را از صنعت هسته‌ای ایران از پیش از انقلاب اسلامی تا کنون و اهمیت این صنعت در حوزه‌های مختلف انرژی را برای نمایندگان تشریح کرد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  بنابر اعلام صالحی، ایران بعد از برجام 300 کیلو اورانیوم را غنی‌سازی نکرده، بلکه بعد از توافق هسته ای 24 تن اورانیوم را غنی‌سازی کرده است. هر نیروگاه هزار تنی فسیلی، گاز آلاینده فسیلی تولید می‌کند و به همین جهت باید به سمت انرژی‌های پاک، تجدید پذیر و هسته‌ای برویم و از روش‌های فسیلی باید خارج شویم./

عناوین برگزیده