تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۴۷۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سه ماهه ابتدایی سال جاری رخ داد؛

سود خالص ۳۳۳ ریالی «ومعادن»

می متالز - این شرکت سود عملیاتی خود را مبلغ ۳۳۳میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ ۳۳۳میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ ۲۳هزار و ۴۰۹میلیارد ریال اعلام کرده است.
سود خالص ۳۳۳ ریالی «ومعادن»

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را ۸ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی خود را مبلغ ۳۳۳میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ ۳۳۳میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ ۲۳هزار و ۴۰۹میلیارد ریال اعلام کرده است.

در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس با رشد ۱۷۴هزار و ۳۳۷میلیارد و ۳۷۶میلیون ریال همراه شد.

این شرکت توانست ارزش بازار را با افزایش ۲۹هزار و ۸۴۷میلیارد ریال به ۲۰۸هزار و ۲۵۸میلیارد و ۹۰۲میلیون ریال برساند.

همچنین بهای تمام شده این شرکت با افزایش ۳۰۸میلیارد و ۷۱۶میلیون ریال به ۳۳هزار و ۲۵۸میلیارد و ۹۰۲میلیون ریال رسید.

«ومعادن» در گزارش خود اعلام کرد که کل مبلغ واگذاری‌ها در این دوره یک هزار و ۱۸۵میلیارد ریال بوده که سود این واگذاری‌ها به ۲۶۷میلیارد و ۲۲میلیون ریال بالغ شده است. همچنین کل مبلغ سهام خریداری شده این شرکت در بورس مبلغ یک هزار و ۹۹میلیون ریال اعلام شد.

در اهداف و برنامه‌های راهبردی این شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام شده که استفاده از فرصت‌های موجود در بازار سرمایه و تحصیل شرکت‌های بانک‌ها و سازمان خصوصی‌سازی جهت سرمایه‌گذاری‌های جدید و همچنین پیگیری‌های مستمر درجهت فروش سرمایه‌گذاری‌های کم‌بازده و بهبود پرتفوی از جمله راهبردها بوده است.

از اهداف دیگر می‌توان به تسهیل تامین مالی طرح و پروژه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، نهادینه کردن سیستم ارزیابی عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر اشاره کرد.

لازم به ذکر است، عملیاتی کردن شرکت‌های تازه تاسیس در حوزه انرژی و حمل و نقل ریلی، فروش دارایی‌های راکد و تبدیل به احسن کردن آنها، بهینه کردن ترکیب پرتفوی با ورود و خروج از برخی یا بخشی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر نیز از اهداف سال جاری شرکت بوده که همواره پیگیری می‌شود.

«ومعادن» اعلام کرده است عمده شرکت‌های سرمایه‌پذیر از قبیل معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، آهن و فولاد ارفع، سنگ آهن گهر زمین، فولاد خراسان و... تصمیم به افزایش سرمایه در سال مالی۱۳۹۸ از محل مطالبات و آورده نقدی را دارند. این شرکت نیز در همین راستا برنامه افزایش سرمایه دارد که اطلاعات تکمیلی از طریق سامانه کدال پس از تصمیم هیات مدیره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عناوین برگزیده