تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۴۷۳۲۹

صادرات۱۴۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

می متالز - در مجموع تناژ کالا ۱۹ درصد و در بخش صادرات کالای ایرانی ۳۵ درصد افزایش داشته‌ایم و در چهار ماه گذشته ۳۱ هزار و ۲۸۷ تردد وسایل نقلیه اعم از کامیون، اتوبوس و سواری از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار انجام شده که در مجموع این تردد‌ها ۶ درصد افزایش یافته است.
صادرات۱۴۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

به گزارش می متالز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیــل در مراسم تودیع و معارفه مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۱۴۱ هزار تن کالا توسط ۶ هزار و ۳۶۵ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار صادر شده که از این تعداد ۱۲۷ هزارتن کالا توسط ۵ هزار و ۷۶۹ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۳ هزارتن کالا توسط ۵۶۹ دستگاه کامیون خارجی از مرز خارج شده است.

علی رحمتی رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل افزود: در مجموع تناژ کالا ۱۹ درصد و در بخش صادرات کالای ایرانی ۳۵ درصد افزایش داشته‌ایم و در چهار ماه گذشته ۳۱ هزار و ۲۸۷ تردد وسایل نقلیه اعم از کامیون، اتوبوس و سواری از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار انجام شده که در مجموع این تردد‌ها ۶ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیــل گفت: از ابتدای سال تاکنون کل تردد ورودی و خروجی مرز بیله‌سوار افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد و این پایانه مرزی جزء ۵ پایانه برتر کشور است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: در چهار ماه اول سال جاری بیش از ۵۱۰ هزار نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که از این تعداد ۴۵هزار و ۸۳۶ نفرایرانی و ۴۶۴ هزارو ۳۹۹ نفر مسافر اتباع خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیــل با بیان این‌که در ۴ ماه گذشته ۹ هزار برگ «دوزبلاغ» به‌صورت دو طرفه و بین‌المللی بین ایران و آذربایجان توزیع شده است افزود: سهمیه استان در سال ۲۰۱۸، ۱۴ هزار برگ بود که در سال ۲۰۱۹ این سهمیه با افزایش ۴۰ درصدی به ۱۹ هزار برگ رسید.

عضو شــورای اداری استان اردبیــل تصریح کرد: دوزبلاغ قرارداد فی‌مابین و برگ معافیت کاهش عوارض بین ایران و جمهوری آذربایجان است که از ابتدای اجرای این طرح از سال ۹۴ تا کنون ۴۰ هزار برگ دوزبلاغ به ارزش ۴ میلیون دلار با هدف توسعه و حمایت از صادرات کالای ایرانی توزیع شده است. 

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده