تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۴۷۵۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
نگاهی کوتاه به عملکرد فولادساز اصفهانی در ۳ماهه ابتدایی سال؛

افزایش ۱۰۳درصدی درآمد‌های عملیاتی/ تیرماه رکورد فصل بهار را زد

می متالز - هزینه‌های مالی شرکت در سه ماهه نخست سال جاری به مبلغ ۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال محقق شده و شرکت پیش‌بینی کرده که هزینه‌های مالی شرکت تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برسد.
افزایش ۱۰۳درصدی درآمد‌های عملیاتی/ تیرماه رکورد فصل بهار را زد

به گزارش می متالز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دوره سه ماهه اول سال جاری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۹۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریالی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳درصدی را نشان می‌دهد. 

مقادیر فروش ورق گرم و سرد شرکت در این دوره یک میلیون و ۵۱۳ هزار تن و ۳۷۵ هزار تن بوده است. همچنین در این مدت ۶۵ هزار تن انواع ورق گالوانیزه به فروش رسیده است.

نرخ فروش میانگین داخلی سه محصول اصلی شرکت در فصل بهار و همچنین نرخ فروش این محصولات در تیرماه به شرح جدول زیر است:

همانگونه که مشاهده می‌شود نرخ‌های فروش در تیرماه نسبت به میانگین نرخ‌های فصل بهار رشد محسوسی داشته و این رشد قیمت در محصول ورق گرم به میزان ۱۴ درصد، در محصول ورق سرد در حدود ۱۰ درصد و در ورق گالوانیزه به میزان ۸ درصد بوده و به این ترتیب با توجه به کسب سود ۲۹۰ ریالی به ازای هر سهم در سه ماهه اول سال جاری انتظار افزایش سود در فصل‌های آتی شرکت را خواهیم داشت.

ظرفیت فعلی تولید شرکت با در نظر گرفتن ظرفیت‌های تولیدی شرکت فولاد سبا و فولاد هرمزگان به بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است. 

شرکت به منظور افزایش ظرفیت تولید خود، برنامه احداث واحد ۳ میلیون تنی نورد گرم را در دستور کار خود دارد که پیش بینی می‌شود این ظرفیت در سال ۱۴۰۱ به مجموع تولیدات شرکت اضافه شود. بر همین اساس احتمال تقسیم سود اندک شرکت در دو سال آینده همچنان وجود خواهد داشت.

با توجه به افزایش سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه در سال جاری انتظار رشد حداقل ۱۰۰ درصدی سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت وجود دارد. سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال محقق شده بود که انتظار می‌رود این سود در سال جاری به بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال برسد. از جمله زیر مجموعه‌های اصلی شرکت می‌توان به مالکیت ۴۱ درصد شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، ۹۶ درصدی فولاد هرمزگان، ۹۹ درصدی آهن و فولاد سنگان، ۱۰ درصدی گل گهر و ۱۰ درصدی چادرملو اشاره کرد.

هزینه‌های مالی شرکت در سه ماهه نخست سال جاری به مبلغ ۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال محقق شده و شرکت پیش‌بینی کرده که هزینه‌های مالی شرکت تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برسد.

عناوین برگزیده