تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۴۷۷۲۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بهبود جایگاه صنعت ساختمان/رغبت به خرید کالای ایرانی بیشتر شده است

می متالز - مصری گفت: امروز جایگاه صنعت ساختمان در رتبه بالایی قرار گرفته و در بازار از نظر کیفیت و کاربرد، رغبت بیشتری برای خرید محصولات ایرانی نسبت به خارجی وجود دارد.
بهبود جایگاه صنعت ساختمان/رغبت به خرید کالای ایرانی بیشتر شده است

به گزارش می متالز، مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ،گفت: در گذشته مصالح ساختمانی تولید داخل تنوع خاصی نداشت و شیرآلات نیز از کشور‌های همسایه با کیفیت پایین وارد می‌شد.

نایب رییس مجلس اظهار کرد: تلاش زیادی صورت گرفت تا امروز جایگاه صنعت ساختمان در رتبه بالایی قرار بگیرد و در بازار از نظر کیفیت و کاربرد، رغبت برای خرید محصولات ایرانی نسبت به خارجی وجود دارد.

مصری با بیان اینکه باید یک عذرخواهی از فعالان صنعت ساختمان کنیم گفت: ما همپای پیشرفت و توان تولید شما، قدرت هدایت سرمایه‌ها به این صنعت را در سیاست گذاری ها نداشتیم. به دلیل بازار‌های سوداگری، سرمایه‌ها در این بخش وارد نشده است. اگر هزار و ۸۰۰ هزارمیلیارد تومان نقدینگی داریم، یعنی یک سرمایه بسیار عظیم و صد‌ها برابر بودجه را به حال خود رها کرده ایم.

وی افزود: غفلت از این سرمایه‌ها باعث حرکت آن‌ به بازار ارز و سکه می شود و هنر این است که سرمایه‌ها به سمت تولید برود. در ۶ سال گذشته یا توانمندی کم بود و یا برنامه نداشتیم به هر حال توفیقی در ساخت و ساز مسکن اجتماعی نداشتیم. برنامه ریزی مناسب می‌تواند سرمایه‌های فراوانی را به این صنعت وارد کند و امنیت سرمایه گذاری را افزایش دهد.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: ما مدیران هزینه هستیم و با دریافت بودجه کار می‌کنیم و از هدایت سرمایه‌ها به تولید غافل بودیم. هدایت نقدینگی می‌تواند بخش ساختمان را متحول کند.

مصری با اشاره به ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون مسکن در کشور گفت: امروز باید در صنعت ساختمان همه نیاز‌ها را تامین کنیم و این صنعت می‌تواند نیاز یک میلیون واحد مسکونی در سال را تامین کند.

وی افزود: در بخش ارز نوساناتی را داریم که در بخش داخلی اثرگذار بوده، ولی یک فرصت استثنایی برای صادرات و گرفتن بازار‌ها از رقبا در سایر کشور‌ها به وجود آورده است.

عناوین برگزیده