تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۴۷۹۸۰
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیر برگزاری همایش متالکس ۲۰۱۹ مطرح کرد:

همایش متالکس، فرصتی برای یافتن راه‌کارهای خروج از بحران

می متالز - بندرچی گفت: درحال‌حاضر فولادی‌ها در تامین مواد معدنی برای تولیدات خود و تبادلات ارزی مشکل دارند، این همایش فرصتی است تا راهکار‌‌های عملی و عملیاتی در یک فضا با حضور نخبگان معدنی و فولادی بررسی شود.
همایش متالکس، فرصتی برای یافتن راه‌کارهای خروج از بحران

به گزارش می متالز، همایش تخصصی عبور از بحران در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین به شکل همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (Metalex ۲۰۱۹) برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش که به همت شرکت رستاک پادویژن در ۱۱ و ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در اصفهان برگزار می‌شود را می‌توان بررسی و تحلیل برنامه‌های حوزه متالورژی و فولاد در کوتاه مدت و میان مدت، تاثیر بحران تحریم‌ها بر عملکرد حوزه فولاد و راه‌های برون رفت عنوان کرد.

محمود بندرچی، مدیر همایش تخصصی عبور از بحران در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین اظهار کرد: همایش تخصصی عبور از بحران در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین به شکل همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (۲۰۱۹Metalex) در شهریور ماه ۹۸ برپا می‌شود.

بندرچی در ادامه گفت: افتخار ما این است که رئیس شورای سیاستگذاری این همایش دکتر مهدی کرباسیان و دبیر علمی آن دکتر سید محمد عباس زادگان است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش یافتن راهکاری عملیاتی در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین در قالب بحث و گفت‌وگو کارشناسان و فعالان عرصه معدن و فولاد است تا بتوانیم در ادامه راهکار‌‌های عبور از بحران را به مسئولان حاکمیتی ارائه دهیم.

بندرچی با اشاره به این موضوع که نظرات کارشناسی در هر رشته‌ای باید مورد توجه تصمیم‌گیران دولتی باشد، گفت: بسیار رخ داده‌است که قانونی بدون در نظر گرفتن آراء کارشناسی تصویب شده اما به خاطر مشکلاتی که ایجاد کرده، بعد از مدتی ملغی شده است.

وی از جمله مهم‌تری محور‌های این همایش را بررسی و تحلیل برنامه‌های حوزه متالورژی و فولاد در کوتاه مدت و میان مدت عنوان کرد و گفت: همایش همایش تخصصی عبور از بحران در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین، تاثیر بحران تحریم‌ها بر عملکرد حوزه فولاد و راه‌های برون رفت از آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بندرچی با بیان اهمیت موضوع صادرات و مبادلات ارزی گفت: با توجه به اهمیت تنگناهای صادرات و مبادلات ارزی در صنعت فولاد و متالورژی، این موضوع با حضور کارشناسان معدنی و فولادی و صنایع معدنی در این همایش نقد و بررسی می‌شود.

مدیر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی متالورژی گفت: در ارتباط با مباحث نو نیز در این همایش موضوعات مهمی مطرح می‌شود که نحوه بهره‌مندی از اندیشمندان، خبرگان و پیشکسوتان در حوزه‌ استارت آپ‌ها و ارائه راه‌حل برای دشواری‌ها از جمله آن است.

مدیر همایش تخصصی عبور از بحران در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین، گفت: در این همایش شیوه‌های بهره‌برداری از ظرفیت‌های فعلی کشور در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین، بهینه‌سازی تولید فلزات و افزایش بهره‌وری، تامین مواد اولیه در زنجیره تولید فولاد و صنایع متالورژی در قالب موضوعات تخصصی و مورد بحث صاحبان دانش نمایشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: درحال‌حاضر فولادی‌ها در تامین مواد معدنی برای تولیدات خود و تبادلات ارزی مشکل دارند، این همایش فرصتی است تا راهکار‌‌های عملی و عملیاتی در یک فضا با حضور نخبگان معدنی و فولادی بررسی شود.

عناوین برگزیده