تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۴۸۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ٨۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در یکصد و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید، میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی را به نسبت کشور کم رنگ ارزیابی کرد وگفت :تاکنون تنها ٨۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
پرداخت ٨۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان

به گزارش می متالز، محمد دره وزمی با بیان اینکە از منابع استانی ۱۰۰ میلیارد ریال یارانە سود تسهیلات بانکی برای حمایت از صنعت و تولید استان اختصاص داده شده گفت: هدف از این اقدام کمک به تولید و افزایش اشتغال است.

وی میزان سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی را ۱٨ درصد ذکر کرد واظهار داشت: از محل یارانه سود تسهیلات بانکی هشت درصد یارانه و ۱۰ درصد را واحد تولیدی پرداخت می کند.

دره وزمی افزود: از آغاز ۱٦۵ واحد بە مبلغ ۲۲۳ میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات یارانە دار معرفی شدند کە در نهایت ٦٦ واحد تسهیلاتی بە میزان ٨۰ میلیارد تومان دریافت کردند.

وی با بیان اینکە از یارانە سود تسهیلات بانکی تاکنون چهار و نیم میلیارد تومان استفادە شدە و فرصت استفادە از آن تا اواسط شهریور ماە است کە اگر استفادە نشود باید مجددا بە خزانە دولت بازگرداندە شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستانبا بیان اینکه باید با پرداخت تسهیلات نگذاریم واحدهای تولیدی دچار رکود شوند، گفت: سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مثل آب حیات است وباید همت کنیم روند پرداخت تسهیلات با سرعت تداوم داشته باشد.

عناوین برگزیده