تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۴۸۶۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خراسان جنوبی

خراسان جنوبی پایلوت اجرای طرح معادن کوچک مقیاس

می متالز - خراسان جنوبی با ارائه طرح الگویی معادن غیرفعال، پایلوت اجرای طرح احیاء ،فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شد.
خراسان جنوبی پایلوت اجرای طرح معادن کوچک مقیاس

به گزارش می متالز، معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در همایش احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کشور که هفته گذشته در تهران برگزار شد، خراسان جنوبی با ارائه طرح الگویی معادن غیرفعال، به عنوان پایلوت اجرای طرح مشخص شد.

سالاری با اشاره به تهیه طرح الگویی معادن غیرفعال از سال 96 در استان و ارائه آن در این همایش، افزود: در طرح الگویی معادن وضعیت فعلی معادن، علل غیرفعال شدن و رکود، اشتغال، وضعیت بازار، مشکلات صادرات، مشکلات عدم توان تولید  و سایر مشکلات مربوط به غیرفعال بودن معادن احصا شده است.

وی با اشاره به شناسایی 200 معدن غیرفعال در استان، گفت: امکان برگشت تمام این معادن به چرخه تولید وجود ندارد اما در راستای اجرای طرح احیاء معادن کوچک مقیاس سعی شده مشکلات تعدادی از این معادن بررسی و مرتفع شود و معادن به چرخه تولید برسند.

سالاری با بیان اینکه تاکنون مناطق دارای ظرفیت معدنی در شهرستانها شناسایی شده است، افزود: در این طرح سعی شده معادن سنگ استان به چرخه تولید بازگردند.

عناوین برگزیده