تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۴۸۶۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عزیزی:

بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت را به سمت صنایع تبدیلی هدایت کنند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، گفت: باید بانک‌ها تسهیلات خود را به صورت ارزان قیمت و یارانه‌ای به سمت ایجاد صنایع تبدیلی هدایت کنند.
بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت را به سمت صنایع تبدیلی هدایت کنند

به گزارش می متالز، محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع  ومعادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص توجه به صنایع تبدیلی به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع کشور، گفت: بزرگترین مشکل کشور خام فروشی در تمامی بخش‌ها خصوصا کشاورزی، پتروشیمی، نفتی و معدنی است.

صنایع تبدیلی میزان ارزآوری محصولات را افزایش می‌دهد

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر محصولات معدنی و نفتی را فرآوری کنیم می‌توانیم ارزآوری فراوانی برای کشور داشته باشیم، ادامه داد: متاسفانه هیچ فرآوری بر روی سنگ آهن استخراج شده از معادن انجام نمی‌دهیم و آن را صادر می‌کنیم.

صنایع تبدیلی از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با رونق صنایع تبدیلی می‌توانیم از هدر رفت منابع کشور در بخش‌های مختلف جلوگیری و محصولات را به صورت فرآوری شده صادر کنیم، عنوان کرد: باید بانک‌ها تسهیلات خود را به صورت ارزان قیمت و یارانه‌ای به سمت ایجاد صنایع تبدیلی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه هدایت تسهیلات ارزان قیمت بانک‌ها به سمت ایجاد صنایع تبدیلی موجب ایجاد اشتغال در کشور نیز می‌شود، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید وجوه اداره شده‌ و تسهیلاتی را که در اختیار دارد در زمینه رونق و ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی صرف کند، از سوی دیگر نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در زمینه صدور مجوزها حمایت خود را از فعالان بخش صنایع تبدیلی داشته باشد.

عناوین برگزیده