تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۴۸۷۱۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده در تهران فاقد مسکن هستند؛

موسوی بیوکی:بیش از ۲ میلیون نفر مسکن دوم دارند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، بیش از ۲ میلیون مسکن دوم نیز در کشور وجود دارد، یعنی آنکه افراد ضمن داشتن یک خانه برای زندگی، یک ملک نیز در همان شهر یا شهرستان های دیگر دارند.
موسوی بیوکی:بیش از ۲ میلیون نفر مسکن دوم دارند

به گزارش می متالز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای اجرای طرح ملی مسکن، گفت: در شرایط کنونی بر اساس برنامه های وزارت راه و شهرسازی قرار است که تا پایان دولت دوازدهم، حدود 400 هزار مسکن جدید تولید شود، حال نکته مهم و قابل توجه اینجاست که 200 هزار واحد از این مساکن در شهرهای جدید ساخته خواهد شد.

نقش آفرینی دولت در بازار املاک با اجرای طرح ملی مسکن

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم برنامه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح ملی مسکن عملیاتی و محقق شود، از این رو در صورتی که برنامه های وزارتخانه در تولید انبوه مسکن و مسکن استیجاری اجرایی شود، می توان گفت که دولت توانسته در بازار مسکن نقش آفرینی کند.

سهمیه خاص شهرهای جدید در طرح ملی مسکن/ 50 درصد مساکن در این مناطق ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه شهرهای جدید تنها در 17 منطقه ایجاد شده اند، گفت: این شهرها تنها در حاشیه پایتخت و برخی کلانشهرها ایجاد شده و در سطح کشور گسترده نیستند، از این رو با اجرایی شدن برنامه وزارت راه، 50 درصد از این پروژه ها در شهرهای خاص به ویژه تهران عملیاتی شده و دیگر شهرها عملا از برنامه دولت کنار گذاشته می شوند.

طرح ملی مسکن، برنامه‌ای جامعی برای تولید گسترده مسکن نیست

طرح ملی مسکن، برنامه و سیاست جامعی برای تولید گسترده مسکن در کل کشور نیست، از این رو قطعا سیاست دولت در حوزه تولید مسکن باید در تمام استان ها اجرایی شود.

موسوی بیوکی ادامه داد: به نظر من طرح ملی مسکن، برنامه و سیاست جامعی برای تولید گسترده مسکن در کل کشور نیست، از این رو قطعا سیاست دولت در حوزه تولید مسکن باید در تمام استان ها اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به آثار منفی وجود خانه های خالی از سکنه در کشور، گفت: از طرف دیگر بر اساس سرشماری سال 95، حدود 24 میلیون خانوار در کشور وجود دارد، حال تعداد مسکن دارای سکنه حدود 22 میلیون خانه است.

بیش از 2 میلیون مسکن دوم نیز در کشور وجود دارد

وی ادامه داد:این آمار نشان دهنده وجود بیش از 2 میلیون خانه خالی از سکنه در کشور است، البته طبق بررسی های صورت گرفته، بیش از 2 میلیون مسکن دوم نیز در کشور وجود دارد، یعنی آنکه افراد ضمن داشتن یک خانه برای زندگی، یک ملک نیز در همان شهر یا شهرستان های دیگر دارند.

حدود یک میلیون و 500 هزار خانواده در شهر تهران فاقد مسکن هستند

موسوی بیوکی گفت: بر اساس آمارها، حدود یک میلیون و 500 هزار خانواده در شهر تهران فاقد مسکن هستند یعنی آنکه به طور مثال این خانوارها در شرایط کنونی به صورت تجمیعی در یک واحد با پدر و مادر خود زندگی می کنند، که این نشان می دهد که حداقل باید به این میزان در پایتخت، تولید مسکن صورت گیرد.

وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن یک برنامه تطبیق آماری ارائه دهد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید با همکاری دستگاه های مربوطه یک برنامه تطبیق آماری داشته باشد، تا مشخص شود که با برنامه های پیش روی، سالانه چه میزان از خانوارها دارای مسکن می شوند.

عناوین برگزیده