تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۴۸۸۳۹
سرویس خبر : انرژی

چهار شرط پمپئو برای توافق جدید با ایران اعلام شد / دو هدف ادامه فشارها

می متالز - وزیرخارجه آمریکا با ادعای ضعیف شدن ایران و دو هدف اصلی از ادامه فشارها، اعلام کرد: مذاکره برای توافق جدید جامع و بلندمدت باید با چهار موضوع باشد.
چهار شرط پمپئو برای توافق جدید با ایران اعلام شد / دو هدف ادامه فشارها

به گزارش می متالز، مایک پمپئو با انتشار یادداشتی در "یواس‌ای‌تودی" اعلام کرد: فشار آمریکا، ایران را ضعیف کرده و با دو هدف در جریان است. اول محروم کردن ایران از منابع مالی و مخرب برای منطقه و دوم مجبور کردن به مذاکره و توافق جدید جامع و بلندمدت با چهار موضوع برنامه هسته‌ای، تولید و اشاعه موشک بالستیک، حمایت از گروه‌های تروریستی و نیابتی، رفتار و بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی.

برجام برای مقابله با رفتار شرورانه ایران ناکارآمد بوده و ایران علاوه بر سوریه و لبنان از طریق کمک مالی، سلاح و آموزش به حوثی‌های یمن، منجر به تداوم درگیری و رنج مردم یمن شده است. اما فشار آمریکا کارآمد بوده و رژیم و نیروهای نیابتی‌ ایران ضعیف‌تر از قبل شده اند و بنابر اعلام شبه‌نظامیان حمایت شده ایران، مانند قبل پول کافی نیست و بودجه نظامی ایران و سپاه در سال ۲۰۱۹ با کاهش ۲۸ و ۱۷ درصدی روبرو شده است.

با این اوصاف آمریکا در کنار افزایش هزینه توسعه‌طلبی ایران، خواهان توافق جامع و رابطه بسیار مسالمت‌آمیز و پایدار بوده و منتظر زمانی است که بتواند برای صلح و رفاهی مردم ایران کمک کند. "

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده