تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۴۸۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال و محدوده قیمتی سهام چهار شرکت بورسی و فرابورسی

می متالز - تحلیل تکنیکال و محدوده قیمتی هر سهم سه شرکت بورسی مخابرات، بیمه البرز و سرمایه گذاری البرز به همراه شرکت فرابورسی ویتانا از سوی یک کارکزاری ارایه شد.
تحلیل تکنیکال و محدوده قیمتی سهام چهار شرکت بورسی و فرابورسی

به گزارش می متالز، روند صعودی اما آرام و همراه با نوسان های منفی شاخص و قیمت ها و رفتار محتاطانه فعالان همچنان در نیمه مرداد هم ادامه دارد و در این میان کارگزاری آبان ، اقدام به ارایه تحلیل تکنیکال چهار شرکت مخابرات، ویتانا، بیمه البرز و سرمایه گذاری البرز کرد.

مخابرات ایران

قیمت این سهم با قدرت و حجم بالا از الگوی پرچم خارج شده و الگوی خود را کامل کرده است. هدف این موج را می توان در محدوده ۴۱۰ تومان در نظر داشت.

ویتانا

قیمت این نماد بر روی سطح حمایتی قوی قرار گرفته و طبق تصویر در محدوده ۱۳۰۰ تومان قیمت بر روی دو سطح ۳۸ و ۵۰ درصد فیبوناچی ریتریسمنت قرار گرفته و از طرفی دیگر این محدوده سطح مقاومتی بوده که تبدیل به حمایت قیمت شده است.

این در حالی است که قیمت به خط روند صعودی کوچک نیز در این محدوده برخورد کرده و به نظر میرسد در حال جمع کردن انرژی برای شکست مقاومت تاریخی در محدوده ۱۴۲۰ تومان باشد. می توان در این محدوده به کمین فرصت خرید نشست.

بیمه البرز

قیمت این سهم در نمودار تعدیل شده با افزایش سرمایه توانسته از سد مقاومت تاریخی و مستحکم ۱۶۷ تومان عبور کند و بالای این سطح تثبت کند. اکنون قیمت به این سطح پولبک کرده و طبق تصویرسطح مقاومتی تبدیل به حمایت شده است. مادامی که قیمت کمتر از این سطح تثبت نشود احتمال رشد قیمت به قوت خود باقی است. لذا می توان از سطح ۱۵۰ تومان به عنوان حد ضرر استفاده کرد.

سرمایه‌ گذاری‌ البرز

قیمت این نماد هم در نمودار تعدیل شده با افزایش سرمایه با واکنش به مقاومت ۳۳۰ تومان متوقف شده و تا محدوده ۲۶۰ تومان عقب نشینی کرده اما از این محدوده بار دیگر انرژی خود را برای شکست این مقاومت جمع کرده است.

در صوت شکست این مقاومت که اتفاق مهمی برای نماد است انتظار می رود قیمت سهام حداقل تا ۵۰۰ تومان رشد کند. می توان از محدوده آخرین کف و ۲۶۰ تومان به عنوان حد ضرر استفاده کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده