تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۴۰۲
کد خبر: ۴۸۸۸۰
کاظم زاده مطرح کرد:

مشکل شرکت های کشتیرانی برای تأمین سوخت/ سازمان بنادر مشکلات شرکت ها را بررسی و حل کند

می متالز - رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مشکلات شرکت های کشتیرانی بعد از تحریم، تأمین سوخت کشتی است، از این رو سازمان بنادر باید به این مسئله ورود کرده و نسبت به تأمین سوخت کشتی ها اقدام کند.
مشکل شرکت های کشتیرانی برای تأمین سوخت/ سازمان بنادر مشکلات شرکت ها را بررسی و حل کند

به گزارش می متالز، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی در یک سال اخیر، گفت: متأسفانه بعد از اجرایی شدن تحریم ها، شرکت های کشتیرانی با مشکلات بسیاری برای ادامه فعالیت رو به رو شده اند که این مسئله عملا بر قیمت حمل و نقل کالا اثر مستقیم داشته است.

افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی به ضرر شرکت های کشتیرانی نیز خواهد بود

قطعا افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی تنها به ضرر صادرکنندگان و واردکنندگان نیست، بلکه با کاهش سفارش حمل و نقل دریایی، شرکت های کشتیرانی نیز متضرر خواهند شد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی تنها به ضرر صادرکنندگان و واردکنندگان نیست، بلکه با کاهش سفارش حمل و نقل دریایی، شرکت های کشتیرانی نیز متضرر خواهند شد.

مشکل شرکت های کشتیرانی برای تأمین سوخت/ سازمان بنادر مشکلات شرکت ها را بررسی و حل کند

وی گفت: یکی از مشکلات شرکت های کشتیرانی بعد از تحریم، قیمت و نحوه تأمین سوخت کشتی بوده، از این رو به نظر من سازمان بنادر و کشتیرانی باید به این مسئله به عنوان یکی از دغدغه های بزرگ شرکت های حمل و نقل دریایی، ورود کرده و نسبت به تأمین سوخت کشتی ها اقدام کند.

کاظم زاده ادامه داد: به نظر من سازمان کشتیرانی در وضعیت تحریمی می تواند با مدیریت صحیح منابع و برنامه ریزی دقیق از شرکت های کشتیرانی حمایت کند تا در این شرایط به این شرکت ها کمترین فشار وارد شود.

شرکت های کشتیرانی نباید به بهانه تحریم، تعرفه حمل و نقل دریایی را بالا ببرند

وی گفت: البته شرکت های کشتیرانی نباید به بهانه تشدید تحریم ها از این فضا سوء استفاده کرده و تعرفه حمل و نقل دریایی را به صورت غیرمنطقی و چشمگیر بالا ببرند، از این رو ضروری است که سازمان بنادر و کشتیرانی بر عملکرد شرکت های مربوطه و تعرفه گذاری ها نظارت دقیق داشته باشد.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا اگر سازمان بنادر در ماه های آتی بتواند دغدغه ها و مشکلات شرکت های کشتیرانی را تأمین کند، تعرفه حمل و نقل دریایی باید به صورت منطقی کاهش یابد.

عناوین برگزیده