خبر
حمل و نقل   دریانوردی، بنادر و کشتیرانی  
کاظم زاده مطرح کرد:

مشکل شرکت های کشتیرانی برای تأمین سوخت/ سازمان بنادر مشکلات شرکت ها را بررسی و حل کند

می متالز - رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مشکلات شرکت های کشتیرانی بعد از تحریم، تأمین سوخت کشتی است، از این رو سازمان بنادر باید به این مسئله ورود کرده و نسبت به تأمین سوخت کشتی ها اقدام کند.

به گزارش می متالز، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی در یک سال اخیر، گفت: متأسفانه بعد از اجرایی شدن تحریم ها، شرکت های کشتیرانی با مشکلات بسیاری برای ادامه فعالیت رو به رو شده اند که این مسئله عملا بر قیمت حمل و نقل کالا اثر مستقیم داشته است.

افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی به ضرر شرکت های کشتیرانی نیز خواهد بود

قطعا افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی تنها به ضرر صادرکنندگان و واردکنندگان نیست، بلکه با کاهش سفارش حمل و نقل دریایی، شرکت های کشتیرانی نیز متضرر خواهند شد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا افزایش چشمگیر تعرفه حمل و نقل دریایی تنها به ضرر صادرکنندگان و واردکنندگان نیست، بلکه با کاهش سفارش حمل و نقل دریایی، شرکت های کشتیرانی نیز متضرر خواهند شد.

مشکل شرکت های کشتیرانی برای تأمین سوخت/ سازمان بنادر مشکلات شرکت ها را بررسی و حل کند

وی گفت: یکی از مشکلات شرکت های کشتیرانی بعد از تحریم، قیمت و نحوه تأمین سوخت کشتی بوده، از این رو به نظر من سازمان بنادر و کشتیرانی باید به این مسئله به عنوان یکی از دغدغه های بزرگ شرکت های حمل و نقل دریایی، ورود کرده و نسبت به تأمین سوخت کشتی ها اقدام کند.

کاظم زاده ادامه داد: به نظر من سازمان کشتیرانی در وضعیت تحریمی می تواند با مدیریت صحیح منابع و برنامه ریزی دقیق از شرکت های کشتیرانی حمایت کند تا در این شرایط به این شرکت ها کمترین فشار وارد شود.

شرکت های کشتیرانی نباید به بهانه تحریم، تعرفه حمل و نقل دریایی را بالا ببرند

وی گفت: البته شرکت های کشتیرانی نباید به بهانه تشدید تحریم ها از این فضا سوء استفاده کرده و تعرفه حمل و نقل دریایی را به صورت غیرمنطقی و چشمگیر بالا ببرند، از این رو ضروری است که سازمان بنادر و کشتیرانی بر عملکرد شرکت های مربوطه و تعرفه گذاری ها نظارت دقیق داشته باشد.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا اگر سازمان بنادر در ماه های آتی بتواند دغدغه ها و مشکلات شرکت های کشتیرانی را تأمین کند، تعرفه حمل و نقل دریایی باید به صورت منطقی کاهش یابد.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 هفته آینده صورت می‌گیرد؛

پاسخگویی وزیر راه و شهرسازی به سوالات ۷ تن از نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس

می متالز - محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هفته آینده به سوالات باستانی، داداشی، مفتح، حاجی‌ دلیگانی، پزشکیان، دامادی و بدری به‌عنوان نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس در کمیسیون عمران پاسخ خواهد داد.
 هفته آینده صورت می‌گیرد؛

پاسخگویی وزرای نفت و نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی مجلس

می متالز - وزرای نفت و نیرو برای پاسخگویی به سوالات ساری، داداشی، زرآبادی، بابایی، کامران، جاسمی، فرهنگی، ایران‌نژاد، زاهدی و عبدالهی در مسائل مختلف در کمیسیون انرژی حضور می یابند.
 انارکی تشریح کرد:

بودجه سال ۹۹ چه الزاماتی دارد؟

می متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش صادرات غیرنفتی، صرفه‌جویی ۱۰درصدی، رونق گردشگری و کاهش وابستگی به اقتصاد تک محصولی را به‌عنوان الزامات بودجه سال ۹۹ مطرح کرد.
 

عرضه «عدالت» در انتظار مصوبه مجلس

می متالز - مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران عرضه سهام عدالت در بورس را منوط به مصوبه مجلس شورای اسلامی دانست.
 از سوی رئیس جمهوری

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی ابلاغ شد

می متالز - رئیس جمهوری قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
 شهباز حسن پور بیگلری، نماینده مجلس:

ذخایر معدنی ظرفیت مناسبی برای جایگزینی نفت است/خام فروشی به زنجیره تولید آسیب می زند

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معدن و زنجیره فولاد یکی از مهمترین ظرفیت های جایگزینی نفت است. در حال حاضر تنها از ۲۰ درصد ظرفیت معادن کشور استفاده می‌شود و متاسفانه همچنان خام‌فروشی در دستور کار است، در حالی که با تکمیل زنجیره تولید می‌توان گام بزرگی در افزایش درآمد برداشت.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما