تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۴۸۹۵۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
شهرداری تهران اجرایی می‌کند

بازار بزرگ قطعات خودرو در پایتخت

می متالز - غرب استان تهران : شهردار منطقه ۲۱ تهران که ۲۲ ماه است سکاندار شهرداری منطقه است مدعی است که تمام طرح‌های بزرگ سطح منطقه به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود.
بازار بزرگ قطعات خودرو در پایتخت

به گزارش می متالز، حسن رحمانی افزود: ‌درصد بالایی از طرح‌های منطقه در مشارکت با بخش‌های دیگر به ویژه بخش خصوصی و صنعتی انجام شده یا در حال انجام است. غیر از طرح‌های نگهداشت مانند لکه‌گیری آسفالت و جدول‌بندی‌ها و نگهداری فضاهای سبز که آن هم بخشی در دست بخش خصوصی است، بقیه عملیات‌ها به‌صورت مشارکتی به روش‌های مختلف همچون   BOT-TRIP-BOLT با مشارکت بخش‌هایی غیر از بدنه شهرداریاست. البته طرح هم باید برای مشارکتی شدن توجیه داشته باشد. وی به طرح‌های مشارکتی بازار گل و گیاه لشگری، بوستان پنج هکتاری بهمن و بوستان التیام اشاره کرد و گفت: ما ۱۳، ۱۴ معبر داشتیم که با مشارکت صنایع منطقه انجام شد. در حقیقت این شرکت‌ها در قالب مسوولیت اجتماعی خود این فعالیت‌های مشارکتی را انجام می‌دهند. بوستان‌های میزبان و خوارزمی هم در حال انجام است. شهردار منطقه ۲۱ در ادامه یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی را که در منطقه در حال اجراست بازار قطعات دانست که آخرین سقف این طرح مشارکتی از نوع TRIP در حال انجام است. وی گفت: این طرح حدود دو سال زمان‌بندی دارد و قرار شد مجموعه مدیریت شهری حمایت کند تا بتوانیم این بازار را با توجه به حضور بسیاری از خودروسازان بزرگ در این منطقه، هر چه سریع‌تر اجرایی کنیم.

وی در ادامه به تقاطع غیرهمسطح دوگاز اشاره کرد و گفت: تقاطع غیرهمسطح دوگاز از طرح‌های مشارکتی است که در منطقه در حال انجام است اما بار تاثیر آن فرا منطقه‌ای است. این طرح بسیاری از شهرک‌ها و شهرهای اطراف همچون اسلامشهر، شهر قدس و شهریار را در بر می‌گیرد. رحمانی ادامه داد: این طرح علاوه بر اینکه باعث تسهیل در ترافیک منطقه می‌شود، به کاهش آلودگی هوا و حجم ترافیک کمک می‌کند. وی گفت: تلاش داریم که این طرح تا پیش از بازگشایی مدارس و ترافیک مهر به بهره‌برداری برسد. شهردار در ادامه موضوع فاضلاب را یک ضعف بزرگ منطقه دانست و گفت: هیچ اقدامی در شبکه فاضلاب انجام نشده است. با پیگیری‌هایی که انجام شد و تلاشی که انجام دادیم ۳۰‌درصد شبکه فاضلاب منطقه اجرایی شده است. برنامه مدون برای اجرای شبکه فاضلاب منطقه با زمان‌بندی سه ساله بود که یک سال آن گذشته و دو سال دیگر باقی مانده است. اگر شبکه فاضلاب کامل اجرایی شود پساب آن می‌تواند به آبیاری فضای سبز کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ۲۱ از نظر جمع‌آوری آب‌های سطحی جزو مناطق کم‌برخوردار است، افزود: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و به تازگی هم شروع عملیات حفاری تونل جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه ۲۱ و ۲۲ با دستگاه TBM بود که شهردار تهرانهم حضور داشت. این طرح یکی از کارهای زیرساختی و مهم منطقه است که ان‌شاءالله زودتر عملیاتی شود. وی در ادامه با اشاره به صنعتی بودن منطقه و وجود پساب‌های فاضلاب صنایع گفت: صنایعی که در منطقه ۲۱ وجود دارند عموما صنایع پاک هستند. تلاش کردیم با یک توافق سه‌جانبه بین صاحبان صنایع، شهرداری و آب و فاضلاب، پساب‌ها را تصفیه کرده و آبیاری فضای سبز عمومی و حتی داخل صنایع را با آنها انجام دهیم. این کار آغاز شده است. رحمانی درباره پسماندها هم گفت: در ۱۰۰‌درصد مجموعه‌های صنعتی که رفته‌ایم توافق‌نامه تفکیک زباله از مبدا را به امضا رسانده‌ایم و براساس آن راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم داده می‌شود؛ در کنار آن سطل زباله در اختیار آنها قرار می‌دهیم. ارتباط بین مدیریت پسماند و صنایع برقرار می‌شود که بتوانند این پسماند را جمع کنند. پسماند به‌عنوان طلای کثیف است که خیلی از آنها قابل بازیافت هستند. علاوه بر بحث‌های اقتصادی مباحث زیست‌محیطی هم با این تفکیک انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام صنایع برای گرفتن جواز ساخت باید تفاهم‌نامه مدیریت پسماند را ارائه کنند.  وی در ادامه به پاکسازی و رفت و روب منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه به زون‌های مختلف تقسیم شده است و هر زون با شبکه‌های تلفن همراه قابل بررسی است. در تلاش هستیم با هوشمندسازی کیفیت نظافت را بالا ببریم. اگر کیفیت رفت و روب بالا رود و مردم این تمیزی را مشاهده کنند تلاش می‌کنند محیط شهری و محله‌ای خود را تمیز نگه دارند. شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به موضوع آلودگی صوتی فرودگاه مهرآباد نیز گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های زیادی از سوی منطقه و مدیریت کلان شهری تهران انجام شده است. اکنون هم به جد دنبال رفع این مشکل هستیم. در جلساتی که با نمایندگان مجلس و با مسوولان فرودگاه داشتیم در گام اول غیر از پروازهای خاص و اضطراری بقیه پروازها ۱۲ شب تا ۵ یا ۶ صبح به بعد ممنوع شده است. در این موضوع ما تصمیم‌گیر نیستیم و تنها دغدغه و مشکل مردم را منتقل می‌کنیم.  وی با اعلام اینکه با توجه به افزایش جمعیت برخی محلات منطقه ۲۱ مانند تهرانسر این بخش‌ها با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند، گفت: شهرداری در این راستا تکلیف مستقیم ندارد و از سیستم تشویقی استفاده می‌کند. اما در توافق‌هایی که در موضوع مسکن ویژه با اداره مسکن و شهرسازی انجام شد مقرر شد که زمین توسط شهرداری تامین شده و آموزش و پرورش هم خیر را معرفی کند تا یک باب مدرسه در اینجا عملیاتی کند.

وی به موضوع حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات که به‌صورت ویژه دنبال شده است حمل و نقل عمومی است. تلاش کردیم موضوع LRT یا مترو را در منطقه راه‌اندازی کنیم. مطالعات مترو در منطقه انجام شده و یک شبکه مترو که از منطقه ۲۲ آغاز شده و پس از درنوردیدن منطقه ۲۱ به منطقه ۱۸ می‌رود طراحی و به شورای عالی ترافیک ارسال شده است. همزمان در حال پیگیری LRT هم هستیم.  البته در ضلع شمال منطقه و بالای اتوبان مترو را داریم اما این خط مترو باید داخل منطقه هم بیاید. در حال حاضر پیشنهادهایی به مدیریت شهری داده‌ایم و منتظر پاسخ و تاییدیه آنها هستیم تا ان‌شاءالله موضوع عملیاتی شود.

عناوین برگزیده