تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۴۸۹۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سه شرکت آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی فرابورس بعد از "هجرت" مشخص شدند

می متالز - بعد از عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام پخش هجرت در شنبه، ۱۰ درصد از سهام سه شرکت نیروگاه جهرم، فناواکارت و جنرال مکانیک آماده واگذاری در فرابورس شده اند.
سه شرکت آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی فرابورس بعد از "هجرت" مشخص شدند

به گزارش می متالز، درحالی شنبه آینده 15 درصد از سهام پخش هجرت (معادل 67 میلیون و 500 هزار سهم) در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود (در محدوده قیمتی 1770 تا 1850 تومانی هر سهم و سهمیه 225 سهمی هر کد حقیقی و حقوقی) که سه شرکت دیگر هم در نوبت کشف قیمت گرفته اند.

به این ترتیب، قرار است، بعد از "هجرت"، 10 درصد از سهام شرکت های نیروگاه جهرم، فناواکارت و جنرال مکانیک در فرابورس عرضه اولیه شود.

بررسی های بورس پرس از این سه شرکت نشان می دهد توسعه مولد نیروگاهی جهرم در آخرین روزهای پایانی سال 95 در بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام شده بود اما خبری از واگذاری سهام نشد تا اینکه مجددا"  در بازار دوم معاملات فرابورس و به عنوان صد و شانزدهمین شرکت درج شد.

"بجهرم" ۲۲ شهریور ۹۰ با نام شرکت زرین کالای مبین بصورت سهامی خاص تأسیس شده و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲۵ اسفند سال ۹۴ نام آن به توسعه مولد نیروگاهی جهرم تغییر یافته است.

متعاقب انتقال دارایی های نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به بانک های سپه، تجارت، پست بانک و گروه مالی ملت (موضوع قراردادهای واگذاری نیروگاه به بانک‌ها بابت رد دیون دولتی از طریق سازمان خصوصی سازی) و تعیین این شرکت به عنوان مالک نیروگاه از طرف بانک‌های مذکور، نسبت به تحویل نیروگاه از شرکت برق منطقه فارس اقدام و با انعقاد قرارداد فروش برق ایران از اول فروردین سال ۹۴ به بهره برداری از ۶ فاز گازی ۱۵۹ مگاواتی و تکمیل سه واحد بخار آن را به عهده گرفته است.

سرمایه شرکت ۲.۴ هزار میلیارد تومان بوده و ۷۱.۱۶ درصد سهام ان در اختیار بانک سپه، ۱۸.۸۹ و ۹.۶۴ درصد دیگر هم در مالکیت بانک تجار و گروه مالی ملت قرار دارد.

شرکت فن آوا کارت نیز به عنوان صد و دوازدهمین شرکت در بازار دوم فرابورس و در گروه رایانه و فعالیت های وابسته درج شد.

"رکارت" ۲۲ مرداد ۸۲ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به عنوان یکی از شرکت های تابعه گروه فن آوا به ثبت رسید و سرمایه آن ۹۰ میلیارد تومان است.

۵۸.۴ درصد سهام این شرکت که دارای ۲۷۵ نیروی انسانی است به گروه فن آوا، ۲۰ درصد به سرمایه گذاری کوثر بهمن، ۲۰ درصد به بانک سرمایه و ۱.۶ درصد به سایر(۴ شخص حقیقی و ۵ شخص حقوقی) تعلق دارد.

جنرال مکانیک هم پس از احراز شرایط پذیرش از ۱۸ خرداد به عنوان صد و یازدهمین شرکت در بازار دوم  فرابورس و در گروه خدمات فنی و مهندسی درج شد.

"رنیک" فروردین ۱۳۳۳ به صورت سهامی خاص تأسیس شده و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و تجربه ای بالغ بر ۶ دهه فعالیت پیوسته عمرانی در داخل و دو دهه در عرصه بین المللی را دارا است.

سرمایه اولیه شرکت ۱۴ میلیون تومان بوده که طی ۱۱ مرحله افزایش سرمایه به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۴۸.۹ درصد سهام این شرکت با ۱۲۰۵ نیروی انسانی به بنیاد مستضعفان و ۵۱ درصد آن به شرکت پایا سامان پارس تعلق دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده