تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۴۹۱۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور وزیر صنعت صورت گرفت

کلنگ‌زنی طرح ذوب فولاد نگین اهر

می متالز - طرح ذوب فولاد نگین اهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی اهر کلنگ‌زنی شد.
کلنگ‌زنی طرح ذوب فولاد نگین اهر

به گزارش می متالز، مجتمع ذوب فولاد نگین اهر با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شمش فولاد در فاز اول، در فاز دوم با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد در سایزهای مختلف با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم اهر و هریس و جمعی از مدیران استانی در شهرک صنعتی اهر کلنگ‌زنی شد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ‌زنی این طرح با اشاره به اینکه زمین در شهرک‌های صنعتی صرفا برای احداث کارخانه‌ها واگذار می‌شود، اظهار کرد: وقتی فردی از شهرک صنعتی برای احداث کارخانه یا واحد خریداری کرده و تغییر کاربری می‌دهد حق فروش ندارد به دلیل اینکه زمین‌خواری تلقی می‌شود. وی افزود: به‌عنوان وزیر صنعت، اختیارات لازم را برای اعمال حداکثر تخفیف در واگذاری زمین در شهرک صنعتی اهر و حداکثر تقسیط زمین‌های واگذار شده را به فرماندار شهرستان تفویض می‌کنم. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با این وجود انتظار می‌رود زمین‌هایی که واگذار می‌شود صرفا به افرادی باشد که عزم جدی برای احداث کارخانه یا واحد صنعتی دارند و بنده اعلام می‌کنم در صدور مجوزها نیز محدودیتی قائل نمی‌شویم. رحمانی بابیان اینکه دولت برای رونق صنعت در مناطق محروم کشور تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: جایگاه صنعتی اهر بیش از اینها است از این رو انتظار ما این است که مسوولان مربوطه با تحرک و فعالیت‌هایشان جایگاه صنعتی شهرستان اهر را احیا کنند.

بیت‌الله عبدالهی، نماینده اهر و هریس در مجلس نیز در این مراسم خطاب به وزیر صنعت گفت: اصلی‌ترین مشکل شهرک صنعتی اهر و استان کمبود برق است اگر برق مورد نیاز سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی تامین نشود دولت نباید انتظار سرمایه‌گذاری داشته باشد. وی افزود: بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور تخصیص اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را برای تامین برق شهرک صنعتی اهر داد اما در نهایت مسوول مربوطه اعلام کرد که دولت پولندارد.

نماینده اهر و هریس در مجلس ادامه داد: مجتمع ذوب فولاد نگین اهر، مجتمع ذوب چدن و کارخانه آهک هیدراته نیاز به برق دارند و از طرفی موقعیت شهرک صنعتی اهر چون مناسب نیست هزینه سنگینی به واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیل می‌کند، اخیرا سرمایه‌گذاری در تولید پوشاک درخواست داده ولی هنوز زمینی به او داده نشده است. عبدالهی خواستار تخفیف و افزایش تقسیط در قیمت زمین‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک صنعتی اهر شد و گفت: آقای وزیر در واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی اهر به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تخفیف دهید و اقساط را افزایش دهید. رضا امیرخانی، سرمایه‌گذار مجتمع ذوب فولاد نگین اهر نیز در این مراسم گفت: مجتمع ذوب فولاد نگین اهر در سه فاز احداث می‌شود که در فاز نخست ۵۰ میلیارد تومان و در فاز دوم ۱۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: در صورت تامین برق مورد نیاز از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، فاز نخست مجتمع ذوب فولاد نگین اهر را که ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت  تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسانیم و در فازهای تکمیلی نورد فولاد را پیگیری می‌کنیم. این سرمایه‌گذار بخش خصوصی ادامه داد: در تکمیل طرح نیازمند ۷مگاوات برق هستیم که برای تامین آن اقدامات اولیه را انجام داده‌ایم، اما نمی‌توان کتمان کرد که شهرک صنعتی اهر از نظر زیرساخت‌ها ضعف‌های بسیاری دارد. زاهد محمودی، فرماندارشهرستان اهر، اصلی‌ترین مشکل شهرک صنعتی اهر را کمبود برق دانست و اظهار کرد: در سال ۹۶ درخواست کردیم تا برق شهرک صنعتی اهر به ۲۰مگاوات افزایش یابد، به این منظور ۳ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان اهر را تخصیص داده‌ایم. مجتمع ذوب فولاد نگین اهر در سه فاز با ظرفیت تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن شمش و میلگرد فولاد و با اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفری در شهرک صنعتی اهر احداث می‌شود.

رعنا نیک گفتار

عناوین برگزیده