تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۴۹۲۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت خبر داد:

برنامه پتروشیمی فناوران برای افزایش تولید متانول و رکوردهای جدیدی که ثبت شد

می متالز - مدیرعامل پتروشیمی فناوران با اعلام برنامه افزایش تولید متانول به ۱۰ میلیون تن تا سال آینده از ثبت رکوردهای جدید خبر داد.
برنامه پتروشیمی فناوران برای افزایش تولید متانول و رکوردهای جدیدی که ثبت شد

به گزارش می متالز، محمدجواد بدری در جریان بازدید خبرنگاران از مجتمع پتروشیمی فناوران از افزایش تولید متانول تا بیش از ۱۰ میلیون تن سال آینده خبر داد و چشم انداز تقاضای این محصول را در جهان مثبت اعلام کرد و گفت: هر چه صنعت پتروشیمی توسعه یابد در فضای جنگ اقتصادی آسیب کمتری به اقتصاد کشور می رسد. 

وی افزود: مجموع عملکرد سال گذشته با رشد ۹ درصدی روبرو شده و طی آن تولید متانول با ۸ درصد افزایش از ۸۶۸ به ۹۳۷ هزار تن رسید. تولید اسید استیک هم با ۲۳ درصد افزایش از ۸۰ به ۹۹ هزار تن و تولید مونوکسید کربن با ۵ درصد افزایش از ۷۱ به ۷۵ هزار تن افزایش داشت. در سال جاری هم برنامه تولید ۹۷۵ هزار تن متانول و ۱۲۰ هزار تن اسید استیک مدنظر است.

این مقام مسئول با اعلام اهمیت اورهال متانول در فرصت برجام توضیح داد: با این اورهال، شرکت توانست ظرفیت تولید را افزایش و مصرف انرژی را کاهش دهد و به پایداری و تداوم تولید دست یابد. نتایج حاصل از این اقدام افزایش تولید ۸۰۰ تن در روز و ثبت رکود تولید روزانه به ۳ هزار و ۵۲ تن در روز، رکورد تولید ماهانه به ۸۸ هزار و ۲۳۵ تن و کاهش شاخص مصارف بارز انرژی از ۴۲ تن به ۳۵ گیگا ژول بر تن است.

بدری با اشاره به انجام ۸۹ درصد صادرات به هند،  ۷ درصد به چین و ۴ درصد به سایر کشورها، توضیح داد: دلیل صادرات بیشتر به هند به علت بازده مناسب تر بازار هند و وصول سریع تر محموله های صادراتی به مقصد و تضامین مناسب در کشورهای ثالث دانست. سال گذشته صادرات از لحاظ مقدار ۱۸ درصد و از لحاظ ارزش فروش ۱۱۸ درصد رشد داشت و با فروش ۲۵۷ میلیون دلار به رشد ۲۲ درصدی دست یافت و قادر به فروش متانول با متوسط قیمت ۳۵۰ دلاری شد. علاوه بر این نرخ حمل صادراتی با ۲۶ دلار به ازای هر تن با ۶ درصد کاهش روبرو شد.  

بدری ادامه داد: سود سال گذشته "شفن" با رشد ۱۹۳ درصدی به ۱۵۳۵ میلیارد تومان و سود هر سهم با افزایش ۱۹۰ درصدی به ۱۶۱۶ تومان رسید که از بدو تاسیس بی سابقه بود که ناشی از دلایلی چون استفاده مناسب و بهینه از شرایط اقتصادی و منابع شرکت، افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات صادراتی و کاهش نسبت بهای تمام شده به فروش از طریق کاهش انرژی و بهینه شدن تولید است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده