تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۴۹۳۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمیدرو و سازمان فضایی ایران تفاهمنامه همکاری امضا می کنند/ غریب پور: شناسایی ظرفیت های عظیم معدنی در قالب اجرای طرح آمایش سرزمین

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از برنامه انعقاد تفاهمنامه بین سازمان فضایی ایران و ایمیدرو با هدف شناسایی، تهیه و معرفی داده های معدنی خبر داد.
ایمیدرو و سازمان فضایی ایران تفاهمنامه همکاری امضا می کنند/ غریب پور: شناسایی ظرفیت های عظیم معدنی در قالب اجرای طرح آمایش سرزمین

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور که امروز در نشست هم اندیشی با رئیس سازمان فضایی ایران سخن می گفت، افزود: ظرفیت عظیم اکتشافی پیش رو فعالان این بخش است و در این زمینه با همکاری سازمان فضایی، برنامه پایش سرزمینی را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مدل همکاری بین این دو مجموعه، دسترسی به اطلاعات مرتبط با اکتشاف و استخراج محصولات معدنی را تسهیل خواهد کرد، گفت: تهیه نقشه های توپوگرافی برای دریافت اطلاعات خصوصیات فیزیکی محدوده ها، نقش مهمی در راهبری این حوزه دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: با توجه به اولویت های وزارت، صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو مبنی بر توسعه عملیات اکتشاف طی سال جاری، شناسایی نواحی با پتانسیل بالا مواد معدنی، برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: در این زمینه تفاهمنامه و همچنین قرارداد همکاری بین ایمیدرو و سازمان فضایی ایران همسو با سیاست های مورد توجه بخش معدن و صنایع معدنی، طی ماه های آتی به امضا خواهد رسید.

 

شناسایی و ارایه اطلاعات محدوده های با پتانسیل بالا

در این نشست رئیس سازمان فضایی ایران طی سخنانی گفت: سازمان فضایی ایران برنامه‌ریزی برای استفاده از فضا و گسترش فناوری‌های فضایی در کشور با استفاده از دانش بومی را مورد توجه قرار داده است.

مرتضی براری افزود: ارائه خدمات در حوزه های مختلف همچون اقتصاد، کشاورزی، صنعت و معدن، محیط زیست و ... در شمار خدمات این سازمان قرار دارد.

وی گفت: سازمان فضایی از سال 51 تاکنون اطلاعات ماهواره ای در حال پایش است.

براری افزود: ظرفیت ارایه کل داده های سرزمینی با تمرکز بر شناسایی محدوده های دارای پتانسیل بالا مواد معدنی امکان پذیر است.

رئیس سازمان فضایی ایران اظهار کرد: در این راستا سازمان فضایی می تواند در کنار ایمیدرو، در توسعه امر اکتشاف موثر واقع شود.

وی ابرار امیدواری کرد، ارایه تصاویر ماهوارهای به صورت دینامیک به ایمیدرو مهیا است و با تامین این داده ها می توان به دستیابی اهداف حوزه معدن و صنایع معدنی سرعت بخشید.

بنا بر این گزارش، در این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته مشترک بین سازمان فضایی ایران و ایمیدرو، ظرفیت های دو طرف بررسی شود. سپس با تعیین یک مدل همکاری، در قالب یک تفاهمنامه به امضا برسد و در نهایت به قرارداد تبدیل شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده