تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۴۹۳۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دومین گردهمایی مدیران علمی شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی عنوان شد:

هدف گذاری موضوعات ملی برای پایان نامه ها

می متالز - دومین گردهمایی مدیران علمی دوره های در سطح دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار "DBA" شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی با حضور ابوالفضل کیانی مدیرعامل این سازمان برگزار شد.
هدف گذاری موضوعات ملی برای پایان نامه ها

به گزارش می متالز، در این گردهمایی ابوالفضل کیانی بختیاری با تاکید بر اهمیت حفظ برند سازمان مدیریت صنعتی و ارتقا آن اظهار داشت: اگر سازمان به برند 57 ساله خود افتخار می کند، این حاصل تلاش مدیران علمی سازمان است و اگر موفقیتی در شبکه نمایندگی های سازمان حاصل شده است، نتیجه کار مسئولین نمایندگی ها ست که سابقه پست های کلیدی در استان و تدریس در دانشگاه های کشور را دارا هستند.

کیانی بختیاری ضمن اشاره به تغییر روندهای آموزشی در دنیا افزود: سازمان مدیریت صنعتی همواره سازمانی نوآور و فرهنگ ساز بوده و امروز نیز باید رویکردهای جدید آموزشی در نمایندگی ها رقم بخورد تا تمایز آموزش های سازمان و کاربردی بودن آن نسبت به دیگر مراکز آموزشی حتی دانشگاه ها حفظ شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی دارای ساختاری کاملا دولتی است و باید از پتانسیل خود در این حوزه و اعتماد دولت نسبت به توانمندی های آن بهره ببریم.
وی با اشاره به تاسیس بیش از 4200 شرکت دانش بنیان در کشور و نیاز آنها به یادگیری مباحث مدیریت، کسب و کار، مذاکره، تعاملات بین المللی و... اظهار داشت: با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توافق کرده ایم که در زمینه های مورد نیاز شرکت های دانش بنیان همکاری نماییم.
کیانی بختیاری با اشاره به ماده 5 قانون ششم توسعه مبنی بر مکلف بودن دستگاههای اجرائی برای محور قرار دادن رشد بهر‌ه‌وری در اقتصاد، و اجرائی نمودن چرخه مدیریت بهره‌وری در مجموعه خود، گفت: با معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهم نامه ای در خصوص اجرای چرخه بهره وری در صنعت توسط سازمان مدیریت صنعتی منعقد نموده ایم تا نقش خود را بعنوان سازمانی با تجربه بالا در کمک به بهبود بهره وری در عرصه صنعت ایفا نماییم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: علاوه بر این، این سازمان به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در طراحی و اجرای کانون ارزیابی و توسعه در کشور از سال 1381، دارای گواهینامه صلاحیت برگزاری کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه‌ای در کشور از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و آماده ارایه خدمات به سازمان‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی است و وزیر صمت نیز طی ابلاغیه ای در بخش صنعت، صدور گواهینامه های حرفه ای مدیران در حوزه صنعت، معدن و تجارت را به عهده سازمان مدیریت صنعتی نهاده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات سازمان مدیریت صنعتی، این است که اکثر مدیران ارشد فارغ التحصیل آن در راس بنگاه های بزرگ مشغول فعالیت هستند و این نشان دهنده اهمیت و کاربردی بودن دوره های در سطح دکترای مدیریت کسب و کار تخصصی است.
کیانی بختیاری خطاب به مدیران علمی نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی افزود: آمادگی داریم دوره های بین المللی را با همکاری طرف خارجی به استان ها بیاوریم و این مستلزم حفظ کیفیت و رعایت استانداردهای سازمان است.
وی تاکید نمود: اگر پایان نامه ها به صورت پژوهش های مساله محور انجام گیرد، از حمایت های بخش دولتی نیز بهره مند می گردد چنانکه در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید نیز بیش از 2 هزار نیاز صنعت را احصا کردیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: با توجه به رویکرد دولت در خصوص مهارت محوری در نظام آموزش عالی کشور و تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، دوره های آمادگی استخدام و توسعه اشتغال دانش آموختگان را در سازمان مدیریت صنعتی و ذیل مرکز کاریابی تاد طراحی و برگزار کرده ایم که مخاطبین اصلی این دوره کلیه دانش آموختگان دانشگاهی صرف نظر از رشته و مدرک آنان می باشند و بزودی به شبکه نمایندگی های سازمان در کلیه استان ها تسری خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، هدف گذاری موضوعات ملی برای پایان نامه ها، بهره بردن از حضور اساتید برجسته، استفاده از پتانسیل جایگاه دولتی سازمان مدیریت صنعتی، توسعه تعاملات بین المللی و جذب سرمایه خارجی در حوزه آموزش را از اهداف این سازمان عنوان نمود.
در بخش دیگری از این گردهمایی شاهپور رستم زاده مدیر توسعه شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی، طی گزارشی در خصوص دوره های در سطح دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار، سوابق برگزاری این دوره ها را در سازمان و شبکه نمایندگی های آن ارائه نمود و با تاکید بر حفظ کیفیت در اجرای دوره ها بعنوان وجه تمایز اولی در قیاس با سایر مراکز آموزشی، انتظارات سازمان مدیریت صنعتی را تبیین نمود.
دیگر سخنرانان این گردهمایی رامین ناجی زاده معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی و اکبر شاه کرمی مدیر علمی دوره های DBA بودند که به ترتیب در خصوص دلایل تشکیل کمیته علمی دوره مذکور و فرایند بررسی پایان نامه ها و انتظارات کمیته علمی سخنانی ارائه نمودند.

عناوین برگزیده