تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۴۹۴۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجوز ورود ماشین آلات 15 سال ساخت برای معادن صادر شود

می متالز - رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان گفت: در شرایط فعلی اگر اجازه ورود ماشین آلات معدنی با 15 سال ساخت و بدون قید حد توان برای ماشین آلات را صادر کنند، تحول بزرگی در معادن کوچک رخ می دهد.
مجوز ورود ماشین آلات 15 سال ساخت برای معادن صادر شود

به گزارش می متالز، بابک اسماعیلی، با اشاره به اینکه کشور در شرایط سخت و بحرانی قرار دارد، گفت: باید توجه بیشتری به صنایع کوچک شود زیرا جهش بزرگی در این حوزه می تواند صورت گیرد.

وی افزود: در گذشته ورود ماشین آلات دست دوم برای استفاده در معادن مجاز بود که توجه به جزئیات آن نشان می دهد این قانون نیز برای معادن بزرگ تصویب شده است. وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر اجازه ورود ماشین آلات معدنی با 15 سال ساخت و بدون قید حد توان برای ماشین آلات را صادر کنند، تحول بزرگی در معادن کوچک رخ می دهد. اسماعیلی، اظهار کرد: بزودی پژوهشی را با موضوع عمر متوسط ماشین آلات معدنی در اتاق انجام خواهیم داد که معتقدیم عمر این ماشین آلات 35 تا 40 سال است.

گفتنی است در این نشست که استاندار کرمان نیز حضور داشت، جمعی از فعالان اقتصادی، اساتید دانشگاه و مدیران مرتبط با حوزه معدن استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین رعایت سیستم کلاسه‌بندی استاندارد برای کاهش ریسک فرآیند اکتشاف، در اختیار عموم قرار گرفتن اطلاعات پایه زمین شناسی، تشکیل صندوق سرمایه گذاری اکتشاف، انجام اکتشافات توسط شرکت های صاحب صلاحیت، بهره‌گیری از ظرفیت شورای معادن استان و ترغیب به خرید خدمات از شرکت های استانی از جمله پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود که بخشی از آنها به تصویب رسید.

عناوین برگزیده