تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۴۹۴۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در دیدار مسوول بسیج کارگری کشور از ذوب آهن اصفهان عنوان شد:

بزرگترین مشکل فعلی ذوب آهن اصفهان عدم تامین کافی مواد اولیه سنگ آهن است

می متالز - دکتر علی حسین رعیتی فرد مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در روز شنبه 12 مرداد ماه جاری ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان با مهندس یزدی زاده مدیر عامل این شرکت دیدار و گفتگو نمود.
بزرگترین مشکل فعلی ذوب آهن اصفهان عدم تامین کافی مواد اولیه سنگ آهن است

به گزارش می متالز، در این دیدار که سرهنگ مهرابی مسوول بسیج کارگری سپاه اصفهان و سرهنگ محمدی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه لنجان و چند تن از مدیران و فرمانده بسیج ذوب آهن اصفهان نیز حضور داشتند، مهندس یزدی زاده با اشاره به جایگاه ایثارگری و خدمات ارزشمند پولادمردان خط اول جبهه صنعت در دوران دفاع مقدس یادآورشد: حضور  14 هزار رزمنده، تقدیم 286 شهید والامقام، 86 آزاده، بیش از 1400 جانباز، از جمله افتخارات این شرکت در دوران دفاع مقدس است.

مهندس یزدی زاده در ادامه تصریح نمود: علیرغم ظرفیت های بالای ایثارگری ذوب آهن و نقش آن در تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز جبهه ها، در حال حاضر در حق این شرکت جفا شده است. به گونه ای که طی سال های قبل معادن مربوطه ازذوب آهن جدا شده و اکنون این شرکت با کمبود  شدید مواد اولیه به خصوص سنگ آهن مواجه است.

 

با تامین مواد اولیه مورد نیاز، میزان تولید ذوب آهن به 4 میلیون تن خواهد رسید

وی افزود در حالی که در اول انقلاب این شرکت  فقط600 هزار تن تولید داشت. در حال حاضر این میزان به 4 برابر افزایش پیدا کرده است اگر مواد اولیه مورد نیاز شرکت فراهم شود میزان تولید به 4 میلیون تن خواهد رسید. مهندس یزدی زاده در ادامه گفت: دشمن در صدد ایجاد بحران اجتماعی از طریق تضعیف واحد های تولیدی و صنعتی در جامعه است ، بنابراین با تامین مواد اولیه کافی برای شرکت هایی مانند ذوب آهن اصفهان ضمن تولید بر اساس ظرفیت اسمی، زمینه های اشتغال بیشتری هم  در جامعه فراهم می شود.

وی تاکید کرد، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است ، انتظار می رود که تمام مسوولین مربوطه و از جمله مقامات بسیج کارخانجات کشور با کنترل استخراج معادن، از صادرات بیش از حد این مواد به خارج از کشور جلوگیری کرده و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی  داخلی از جمله ذوب آهن را مورد توجه قرار دهند.

 

سازمان بسیج کارگری کشور به فکر تقویت واحد های تولیدی، رونق تولید، افزایش اشتغال و گام نهادن به سوی خودکفایی است

در ادامه این بازدید دکتر علی حسین رعیتی فرد مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ضمن ابراز خشنودی از حضور در ذوب آهن اصفهان و دیدار با کارکنان و مدیران این شرکت گفت: من با شرایط فعلی ذوب آهن اصفهان و تلاش های وافر مهندس یزدی زاده در طی تصدی مدیر عاملی این شرکت آشنا بوده و از پتانسیل بالای بسیجی و ایثارگری کارکنان آن نیز خبر دارم و خیلی خوشحال هستم که این شرکت  از گذشته تاحال کارنامه درخشانی در جهت پشتیبانی در دفاع مقدس و انجام مسوولیت های اجتماعی خود دارد.

وی افزود: ما در سازمان بسیج کارگری کشور به فکر تقویت واحد های تولیدی، رونق تولید، افزایش اشتغال و گام نهادن به سوی خودکفایی بیشتر هستیم و تعطیلی و ضعف هر واحد تولیدی را به مٍثابه از دست دادن یک خاکریز می دانیم.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات مهندس یزدی زاده در امر تولید و حمایت از اقدامات بسیج شرکت از ذوب آهن اصفهان درخواست نمود که تجربیات فنی و تولیدی خود را در اختیار دیگر واحدهای تولیدی استان و کشور قرار دهد.

عناوین برگزیده