تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۴۹۴۵۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یارمحمدی مطرح کرد:

تولید انبوه راه کار کاهش قیمت مسکن در دراز مدت

می متالز - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم کاهش کنونی قیمت مسکن موقتی بوده و دولت برای تحقق این مسئله در دراز مدت باید برنامه هایی همچون تولید گسترده و انبوه مسکن را عملیاتی کند.
تولید انبوه راه کار کاهش قیمت مسکن در دراز مدت

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، روند قیمت مسکن در دو ماه اخیر را نزولی دانست و گفت: در شرایط کنونی در کلانشهرها از جمله تهران قیمت مسکن به میزانی قابل قبولی کاهش یافته و این کاهش قیمت قابل محسوس است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اتحادیه املاک، در کلانشهری مانند تهران قیمت مسکن با متراژ بالای 150 متر حدود 30 درصد کاهش قیمت داشته و قیمت ملک با متراژ پایین تر از آن، بین 10 تا 30 درصد کاهش خواهد داشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اتحادیه املاک، در کلانشهری مانند تهران قیمت مسکن با متراژ بالای 150 متر حدود 30 درصد کاهش قیمت داشته و قیمت ملک با متراژ پایین تر از آن، بین 10 تا 30 درصد کاهش خواهد داشت.

مناطق شمالی پایتخت رکوردار افزایش قیمت املاک در کشور

وی گفت: در دو سال اخیر قیمت مسکن در کلانشهرها بیش از 120 درصد افزایش داشته و این مسئله در برخی از این شهرها به ویژه تهران افزایش بیشتری نیز داشته است، به طوری که مناطق شمالی پایتخت رکوردار افزایش قیمت املاک در کشور هستند.

مهم ترین عامل نزولی شدن قیمت مسکن کاهش چشمگیر معاملات است

یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی مهم ترین عامل نزولی شدن قیمت مسکن در کشور، کاهش چشمگیر معاملات است، به طوری که بر اساس آمارها میزان خرید و فروش مسکن حدود 60 تا 80 درصد کاهش داشته است.

بازار مسکن با خروج دلالان به سمت ثبات و آرامش رفته است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن فعالیت دلالان در این عرصه بوده، حال در شرایط کنونی با افزایش حداکثری قیمت ها، دلالان دیگر فضا را برای فعالیت مهیا نمی بینند، از این رو با خروج دلالان، بازار مسکن به سمت ثبات و آرامش رفته است.

تولید انبوه مسکن راه کار کاهش قیمت ملک در دراز مدت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم کاهش کنونی قیمت مسکن موقتی بوده و دولت برای تحقق این مسئله در دراز مدت باید برنامه هایی همچون تولید گسترده و انبوه مسکن را عملیاتی کند.

عناوین برگزیده