تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۴۹۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت مطرح کرد؛

نقش بی بدلیل بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد ایران

می متالز - زرندی گفت: تشکل های صنعتی و معدنی بدلیل سهم بالای بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد ایران از نقش بی بدیلی برخوردارند و می توانند حلقه واسط بین بنگاهها و دولت باشند.
نقش بی بدلیل بنگاههای کوچک و متوسط در اقتصاد ایران

به گزارش می متالز به نقل از شاتا، سعید زرندی معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی در پیامی به مناسبت ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها تصریح کرده است: باید به یک باور جمعی به نقش و اهمیت تشکل‌ها برسیم و آن را نهادینه نماییم.

وی در بخش دیگر این پیام آورده است: تشکل‌های صنعتی و معدنی بدلیل سهم بالای بنگاه‌های کوچک و متوسط در اقتصاد ایران از نقش بی بدیلی برخوردارند و می‌توانند حلقه واسط بین بنگاه‌ها و دولت باشند.

زرندی گفت: تشکل‌ها بواسطه احاطه و اشراف در رشته فعالیت‌های متعدد در اقتصاد کشور، نقش اصلی را در رشد و پیشرفت اقتصادی برعهده دارند.

رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی در پیام خود تصریح کرد: تجربه جهانی نیز نشان می‌دهد که برنامه‌های توسعه پایدار، از طریق برنامه‌هایی اثر بخش خواهد بود که نیاز‌های ملی را از طریق مشارکت‌های مردمی پاسخ دهد و یکی از عوامل مهم موثر بر ارتقا بهره وری و گسترش مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های اقتصادی در قالب تشکل‌های منسجم میسر خواهد شد.

زرندی اضافه کرد: ضرورت تشکل گرایی خصوصا در بخش اقتصادی کشور، اجتناب ناپذیر است و در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر این باوریم که می‌توان امور مهمی را به آنان واگذار کرد و در سال جاری این اتفاق روی خواهد داد.

معاون طرح و برنامه رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی بیان کرد: بلوغ تشکل‌ها و رفع آسیب‌ها و نواقص کارکردی آنها، موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود و از طرفی ارتقای جایگاه تشکل‌ها در ساختار اقتصادی کشور میبایست در سر لوحه برنامه‌ها و اقدامات دولت و دستگاه‌های دولتی قرار گیرد تا تشکل‌ها به موقعیت واقعی و حقیقی خود ارتقاء یابد.

عناوین برگزیده