تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۴۹۵۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سعد محمدی اعلام کرد:

درآمد 130 میلیون دلاری "مس" با راه اندازی کارخانه تغلیظ سونگون

می متالز - مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: با راه‌اندازی کارخانه تغلیظ فاز 3 مجتمع مس سونگون، 130 میلیون دلار در سال درآمدزایی حاصل می شود.
درآمد 130 میلیون دلاری "مس" با راه اندازی کارخانه تغلیظ سونگون

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی افزود: شرکت مس در راستای دستور رئیس جمهور، خود را مقید به اجرای این طرح می‌داند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با ورود بخش اول تجهیزات اصلی پروژه احداث کارخانه تغلیظ فاز 3، این طرح با ظرفیت تولید 100 هزار تن کنسانتره در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مس تاکید کرد: این طرح با برنامه‌ریزی، عقلانیت، سرعت و دقت انجام می شود تا هر چه سریع‌تر مردم منطقه و استان از آن فواید اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

 

صرفه اقتصادی سرمایه گذاری در مس

وی با بیان اینکه تعیین نقشه راه برای شرکت‌های معدنی مطابق با سیاست‌گذاری شرکت ‌های معدنی دنیا یکی از اصول رقابت جهانی در صنعت مس است، افزود: بر اساس استرات‍ژی اقتصادی که اتحادیه اروپا برای یک دهه آینده تدوین کرده است، مس جزو 20 عنصری است که سرمایه‌گذاری در آن صرفه اقتصادی بالایی دارد.

سعد محمدی افزود: تا 5 سال آینده، 2.5 میلیون تن به تقاضای جهانی مس اضافه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بر اساس نتایج مطالعات اکتشافی، مس سونگون از ذخایر معدنی قابل توجهی برخوردار است که بر این اساس تداوم تولید در این مجتمع را برای سال‌ها تضمین می‌کند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و در راستای تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون، اجرای طرح ذوب و پالایشگاه با سرعت در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این طرح خواهیم بود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده