تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۹۶۶
کد خبر: ۴۹۵۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید از معادن سنگ آهن آریا جنوب ایرانیان زرند و مس تخت گنبد سیرجان

می متالز - مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به همراه هیات همراه در سفر به استان کرمان، از معادن آریاجنوب ایرانیان زرند و تخت گنبد سیرجان بازدید کردند.
بازدید از معادن سنگ آهن آریا جنوب ایرانیان زرند و مس تخت گنبد سیرجان

به گزارش می متالز، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در سفر دو روزه خود به استان کرمان به همراه برخی از مدیران این صندوق از معادن  زرند آریاجنوب ایرانیان وتخت گنبد سیرجان بازدید کردند.

براساس این گزارش، محل اجرای کارخانه کنستانتره آهن و معدن آریاجنوب ایرانیان، شهرستان زرند بوده که بخشی از اجرای پروژه آن به واسطه بیمه نامه های صندوق از سال 1389 آغاز و محصول تولیدی آن سنگ آهن است.

این شرکت با ظرفیت ورودی سالیانه 460هزارتن سنگ آهن با عیار 32 درصد و خروجی 210 هزار تن کنسانتره 67 با جمع کل سرمایه گذاری آن 416.2 میلیارد ریال است.

گفتنی است که این طرح موجب اشتغالزایی بیش از 162 نفر نیروی انسانی شده است.

همچنین معدن تخت گنبد سیرجان و کارخانه مس درخشان تخت گنبد که بخشی از طرح های توسعه ای آن به واسطه بیمه نامه صندوق اجرا شده، از سال 93 در شهرستان سیرجان به کار کرده و محصول تولیدی آن کنستانتره و کاتد مس است.

در این مجموعه علاوه بر معدن، سه کارخانه تولید کاتد، کنستانتره مس و کارخانه تولید مفتول نیز مورد بازدید قرار گرفت .

ذخیره این معدن 55میلیون تن برآورد و مدت بهره‌برداری این طرح 20 سال پیش بینی شده ،همچنین میزان ظرفیت استخراج این معدن حدود یک میلیون تن برآورد شده که این میزان روبه افزایش است.

ظرفیت تولید کنستانتره در این مجموعه در حال حاضر100 تن در روز است که در صورت تکمیل خط فرآوری  به میزان 200تن  در روز افزایش می یابد .میزان سرمایه گذاری 4 هزار و 90 میلیارد ریال است.

کارخانه تولید مفتول به ظرفیت 2هزار و 400 تن در سال ساخته شده است که در صورت تکمیل فرآیند تولید کاتد به میزان بالا این مجموعه نیز راه اندازی می شود که  میزان اشتغالزایی آن یک هزار نفر خواهد بود.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده