تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۴۹۶۴۷
مدیرعامل راه‌آهن خبرداد:

راه‌های توسعه همکاری‌های ریلی با ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان بررسی شد

می متالز - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که به همراه وزیر راه و شهرسازی به‌منظور شرکت در نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر به ترکمنستان سفرکرده بود با مدیرعامل و معاونین شرکت سهامی راه‌آهن ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
راه‌های توسعه همکاری‌های ریلی با ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان بررسی شد

به گزارش می متالز، سعید رسولی در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت سهامی راه‌آهن ترکمنستان و شرکت بهره‌بردار آژانس راه‌آهن‌های ترکمنستان راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در بخش حمل‌ونقل ریلی را بررسی کردند.

هم‌چنین در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با قائم‌مقام و معاون بازرگانی راه‌آهن قزاقستان در این سفر، مسایل مختلف نحوه اعزام قطارهای کانتینری چین به ایران و بالعکس و اجرای تعهدات مصوب در پروتکل‌های کریدور کانتینری چین موردبررسی قرار گرفت.

در این دیدار مقرر شد جزئیات بیشتر موضوع موردبررسی قرارگرفته تا در دستور کار دیدار مدیران عامل راه‌آهن ایران و قزاقستان قرار گیرد تا مسایل و مشکلات فعلی کریدور کانتینری چین، با اولویت موردبررسی و ساماندهی شود.

در این سفر مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاونین وزرای حمل‌ونقل جمهوری آذربایجان و ترکمنستان، راهکارهای توسعه همکاری‌های ریلی و حمل‌ونقلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و ترکمنستان را موردبحث و بررسی قرارداد.

تشکیل کمیته‌های راهبری و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری و اجرایی شدن تصمیمات نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر و آغاز همکاری‌های همه‌جانبه بین کشورهای ساحلی خزر و نیز با جمهوری آذربایجان و ترکمنستان از مهم‌ترین محورهای دیدار مدیرعامل راه‌آهن ایران با معاونین وزرای حمل‌ونقل جمهوری آذربایجان و ترکمنستان بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز برای شرکت در نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر و به‌منظور توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل کشورهای ساحلی و شرکت در همایش اقتصادی خزر و نشست موضوعی چشم‌انداز همکاری‌های حمل‌ونقلی در دریای خزر، روزهای بیستم و بیست و یکم مردادماه سال جاری به ترکمنستان سفر کرد.

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی ایران و وزارت امور خارجه، وزیر راه و شهرسازی را در این سفر دوروزه به ترکمنستان همراهی کردند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده