تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۴۹۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت؛

نقشه راه معادن کشور تدوین شد

می متالز - غریب پور گفت: اعتقاد به ساخت داخلی و احیا و بازسازی معادن بزرگ و کوچک داریم و در عین حال، پروژه احیای معادن کوچک را در سطح ملی اجرایی خواهیم کرد.
نقشه راه معادن کشور تدوین شد

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور معاون وزیر صمت در جمع خبرنگاران گفت: اکتشاف اولویت ماست و بر این اساس، در این حوزه کار را پیش خواهیم بود؛ اکتشاف البته سنگ بنای توسعه در بخش معدن است و با توجه و تذکر رسانه و برنامه ریزی ایمیدرو در کانون توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کمیته‌های اجرایی برای فعال سازی معادن کوچک تشکیل شده و هم اکنون این دستور کار جدی  است.

غریب پور گفت: این کار تا پایان تیر ١٩ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نقشه راه معدن با ساعت‌ها کار تدوین شده و به صورت ماهانه نیز رصد می‌شود.

وی  اضافه کرد: در عرصه واگذاری، پژوهش و فناوری کار مناسبی انجام داده و به اجرای برنامه‌های مرتبط با نقشه راه معدن، غنا بخشیده ایم. مجموعه بزرگ معدنی البته به رسانه به عنوان بازوی اجرایی و فکری اعتقاد دارد.

غریب پور تصریح کرد: اعتقاد به ساخت داخلی و احیا و بازسازی معادن بزرگ و کوچک داریم و در عین حال، پروژه احیای معادن کوچک را در سطح ملی اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: فعالان بخش معدن را از شرکت‌های بزرگ معدنی کنار خود آورده ایم و در این راستا کار خواهیم کرد؛ ضمن اینکه در واگذاری‌ها نیز کار را به دقت پیش خواهیم برد. ضمن اینکه ظرفیت توسعه با تکیه بر شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی بخش خصوصی است، البته ما خود را مسئول توسعه بخش معدن در کشور می‌دانیم؛ البته توسعه باید پس از اکتشاف، به بخش خصوصی و با ظرفیت این بخش پیش رود.

غریب پور با بیان اینکه در مجامع شرکت‌های معدنی تلاش و تمرکز ما بر روی افزایش سرمایه بود، بیان کرد: علیرغم همه تحریم‌ها و محدودیت ها، با رشد تولیدات معدنی مواجه بوده ایم و این یعنی رونق تولید؛ ضمن اینکه زمانی ما نگران حفظ تولید بودیم، ولی اکنون رشد را تجربه می‌کنیم.

عناوین برگزیده