تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۴۹۸۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رشد ۲۱درصدی سود خالص سرمایه‌گذار زغالی در سال مالی گذشته؛

ابهام در علت افزایش ۴۵۰درصدی هزینه‌های فروش عمومی و اداری شرکت

می متالز - سود سهام شناسایی شده عمدتا از محل سود دریافتی از شرکت‌های زغال سنگ پرورده طبس، زغال‌سنگ نگین طبس، معادن منگنز ایران و فولاد افزا سپاهان بوده است.
ابهام در علت افزایش ۴۵۰درصدی هزینه‌های فروش عمومی و اداری شرکت

به گزارش می متالز به نقل از گروه تحقیق و مطالعات بورس‌ نیوز، شرکت تکادو که ماهیت سرمایه‌گذاری دارد در سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده با رشد ۲۱ درصدی سود خالص نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده است.

این در حالی است که درآمدهای عملیاتی شرکت با رشد ۱۳۶درصدی و به علت افزایش سود تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌پذیر روبرو بوده است. 

جمع درآمدهای عملیاتی کسب شده شرکت مبلغ ۵۳۰میلیارد ریال بوده که شامل ۴۴۷میلیارد ریال سود سهام دریافتی از شرکت‌های زیرمجموعه، ۷۲.۷میلیارد ریال سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و ۱۰.۳میلیارد ریال نیز سایر درآمدها ناشی از سود اجاره و فروش املاک بوده است.

سود سهام شناسایی شده عمدتا از محل سود دریافتی از شرکت‌های زغال‌سنگ پرورده طبس،زغال‌سنگ نگین طبس، معادن منگنز ایران و فولاد افزا سپاهان بوده است.

با این حال با توجه به رشد بیش از ۴۴۷درصدی هزینه‌های فروش و عمومی شرکت در سال گذشته شاهد رشد تنها ۲۱درصدی سود خالص شرکت مشاهده شد. 

شرکت در خصوص افزایش سنگین هزینه‌های فروش و عمومی اداری توضیحی ارائه نکرده و در یادداشت‌های توضیحی این مبلغ را در سرفصل سایر هزینه‌ها شناسایی نکرده است.

شفاف‌سازی شرکت در خصوص علت رشد بیش از ۴۴۷درصدی هزینه‌های فروش، عمومی و اداری شرکت مخصوصا با توجه به ماهیت سرمایه‌گذاری آن شرکت که به طور معمول فاقد هزینه‌های فروش هستند، ضروری است.

عناوین برگزیده