تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۴۹۹۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بررسی اقتصادی اتاق تهران:

تشریح آمار شاخص بهای تولید کنندگان بخش صنعت و معدن

می متالز - معاون بررسی اقتصادی اتاق تهران گفت: شاخص بهای تولیدکننده بخش صنعت در بهار ۱۳۹۸ رشد حدود ۸۹ درصدی را تجربه کرده و شاخص بهای تولیدکننده بخش معدن در بهار ۱۳۹۸، بیش از ۶۴ درصد رشد داشته است.
تشریح آمار شاخص بهای تولید کنندگان بخش صنعت و معدن

به گزارش می متالز، مریم خزاعی معاون بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران در حاشیه نشست اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه صندوق بین‌المللی پول، نرخ رشد اقتصادی جهان را بر اساس پیش‌بینی‌ها مورد بازنگری قرار داده ‌است، گفت: بر اساس این پیش‌بینی‌ها، رشد اقتصادی جهان ۳.۲ درصد و رشد اقتصادی منطقه منا، یک درصد برآورد شده است. همچنین رشد اقتصادی ایران نیز منفی ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی شده‌ است.

وی با بیان اینکه، روند بلندمدت قیمت مواد غذایی برابر گزارش‌های فائو، رو به کاهش است، به مقایسه شاخص بهای تولیدکننده بخش‌های صنعت و معدن در فصل بهار ۱۳۹۸ با بهار ۱۳۹۷ پرداخت و گفت: شاخص بهای تولیدکننده بخش صنعت در بهار ۱۳۹۸ رشد حدود ۸۹ درصدی را تجربه کرده و شاخص بهای تولیدکننده بخش معدن در بهار ۱۳۹۸، بیش از ۶۴ درصد رشد داشته است.

معاون بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در ادامه به کاهش حدود ۱۱ درصدی قیمت سبد نفت اوپک طی تقریباً یک ماه گذشته و قیمت حدود ۵۸ دلار هر بشکه نفت اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنانش به کاهش قابل توجه فاصله نرخ‌های خرید یورو در سامانه نظارت ارز (سنا) و سامانه نیما پرداخت. او گفت: فروش ارز صادراتی از ابتدای مرداد ۱۳۹۷ تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ معادل ۱۷.۷۸ میلیارد یورو بوده و این رقم، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ معادل ۶.۶۸ میلیارد یورو برآورد شده است.

وی افزود: خرید ارز برای واردات نیز از ابتدای مرداد ۱۳۹۷ تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ معادل ۱۵.۵۶ میلیارد یورو و از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مرداد هم ۶.۱ میلیاردیورو بوده است.

عناوین برگزیده