تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۴۹۹۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیچ‌خطرناک در صنعت خودرو

می متالز - به اعتقاد کارشناسان صنعت خودرو، تا زمانی که خودروسازی کشور از تعاملات بین‌المللی در حوزه خودروسازی محروم باشد، این دولت است که باید جور حمایت از این شرکت‌ها را بر دوش بکشد.
پیچ‌خطرناک در صنعت خودرو

به گزارش می متالز، بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های صنعت خودرو، مشخص شد دستاوردهای پسابرجامی مدیران این بخش، نتوانسته تغییرات معناداری بر جای بگذارد. به هر حال طی ماه‌های بعد، اصرار مدیران بالادستی در سیاست‌گذاری دستوری، بخش بیشتری از انرژی خودروسازان را مستهلک کرد؛ اصرار به فروش با قیمت‌های دستوری غیرواقعی و پیش‌بینی بازار از سقوط عرضه، فشار تقاضا را بر بازار خودرو آن‌چنان افزایش داد که در برهه‌ای اعلام شد بیش از یک میلیون تعهد در صنعت خودرو کشور ایجاد شده است.

صنایع خودروی کشور هرچند تلاش کردند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند؛ اما زیان سنگین تصمیم پیش‌فروش دستوری تیر سال ۹۷، به راحتی آنها را رها نخواهد کرد.

طبق صورت‌های مالی ارائه‌شده خودروسازان؛ هر دو شرکت بزرگ کشور با عبور زیان انباشته از سرمایه ثبتی خود، نیازمند تغییرات اساسی در ساختار مالی برای مقابله با بحران ورشکستگی حقوقی هستند. تولیدات خودروسازان در ۴ ماه نخست سال جاری، حدود ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دچار افت شده است. ولی موضوع آنجا مهم می‌شود که بدانیم تولید خودرو در سال قبل یعنی سال ۹۷ نیز حدود ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته‌ است.

به اعتقاد کارشناسان صنعت خودرو، تا زمانی که خودروسازی کشور از تعاملات بین‌المللی در حوزه خودروسازی محروم باشد، این دولت است که باید جور حمایت از این شرکت‌ها را بر دوش بکشد.

گزارش‌های کارشناسی را در این‌باره بخوانید:

عناوین برگزیده