تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۰۱
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۵۰۱۷۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی

می متالز - مرکز آمار ایران در گزارشی از افزایش 66.5 درصدی حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در نقاط شهری کشور طی زمستان سال گذشته نسبت به فصل پاییز ۹۷ خبر داد.
افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی

به گزارش می متالز، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از وضعیت صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرداری‌های کشور از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد: در زمستان سال گذشته، ۴۹هزار و ۸۷۵ فقره پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌های کشور صادر شده که در مقایسه با فصل گذشته آن حدود 66.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن حدود 21.1 درصد افزایش داشته است. این گزارش حاکی از آن است که از مجموع پروانه‌های صادر شده بیش از ۹۳ درصد پروانه‌ها مربوط به احداث بنای جدید و مابقی به افزایش بنا مرتبط بوده است.

آن‌طور که مرکز آمار ایران گزارش داده در این بازه زمانی، در شهر تهران نیز معادل ۲ هزار و ۶۸۱ فقره پروانه ساختمانی از سوی شهرداری تهران صادر شده که نسبت به فصل گذشته معادل 14.7 درصد و نسبت به فصل زمستان ۹۶، معادل 24.3 درصد رشدداشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری تهران در زمستان ١٣٩٧ بالغ ‌بر ٣٥٥٢ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 5.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 29.8 درصد افزایش داشته است.

این آمار نشان می‌دهد تعداد واحد مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در زمستان سال ۹۷، بالغ بر ۱۱۴ هزار و ۶۱۴ واحد بوده که نسبت به فصل گذشته حدود ۵۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 23.9 درصد رشد را نشان می‌دهد. با توجه به تعداد پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان، متوسط تعداد واحد مسکونی در پروانه‌های احداث ساختمان معادل 2.5 واحد و در پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی معادل ۶/ ۲ واحد بوده است.

عناوین برگزیده