تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۵۰۲۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطار حومه‌ای معادن زغال‌سنگ طبس راه‌اندازی می‌شود

می متالز - مدیرکل راه آهن شرق بر آمادگی برای راه‌اندازی قطار حومه‌ای معادن زغال‌سنگ طبس خبر داد و گفت: در صورت مشارکت شرکت زغال‌سنگ، راه آهن شرق از راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای جابه‌جایی کارکنان معادن زغال‌سنگ استقبال می‌کند.
قطار حومه‌ای معادن زغال‌سنگ طبس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، محمدرضا چنگانی عصر امروز در نشست مشترک با کریتی ثانی مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس اظهار داشت: در صورت  مشارکت شرکت زغال‌سنگ، راه‌آهن شرق از راه‌اندازی قطار حومه‌ای برای جابه‌جایی کارکنان معادن زغال‌سنگ استقبال می‌کند.

وی  با بیان اینکه میزان حمل و نقل و تخلیه بار توسط ناوگان ریلی در راه‌آهن شرق کشور در سه ماه  نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 60 درصد افزایش داشته است افزود: میزان جابه‌جایی و تخلیه کالا در این مدت در راه‌آهن شرق 2 میلیون و 675 هزار تن بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق افزود: این میزان بار شامل سنگ آهن، زغال‌سنگ و سیمان توسط ناوگان حمل و نقل ریلی اداره کل راه‌آهن شرق از ایستگاه‌های خواف، تربت حیدریه و زاوه خراسان رضوی و طبس خراسان جنوبی بوده که به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی میزان جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی شرق کشور را نیز در این مدت پنج هزار و 610 نفر و این تعداد در سال گذشته را یک میلیون و 187 هزار نفر ذکر کرد و گفت: 6 میلیون و 200 هزار تن بار در سال گذشته توسط ناوگان راه آهن شرق کشور حمل شد که نسبت به سال96 بیش از 25 درصد افزایش داشت.

چنگانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح راه‌آهن خواف به هرات افغانستان در سال نخست 700 هزار تن بار در این مسیر جابه‌جا یا ترانزیت خواهد شد اظهار داشت: سال گذشته  پنج میلیون تن بار از ایستگاه راه‌آهن خواف به مقصد فولاد مبارکه و زرین شهر اصفهان و فولاد خراسان حمل شد.

مدیرکل راه‌آهن شرق بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه، میزان جابه‌جایی سنگ‌آهن تا سال 1404 از سنگان خواف سالانه به 25 میلیون تن افزایش می‌یابد که 21 میلیون تن آن توسط حمل و نقل ریلی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه‌آهن شرق یک هزار کیلومتر مسیر ریلی در ایستگاه‌های راه آهن خواف، کاشمر، تربت حیدریه و طبس تا یزد را زیرپوشش دارد.

در این دیدار مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و مدیرکل راه آهن شرق راهکارهای توسعه زیرساخت‌های ریلی و افزایش میزان بارگیری با تاکید بر منافع اقتصادی را بررسی کردند.

عناوین برگزیده