تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۱۳۱۱
کد خبر: ۵۰۲۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قرارداد‌های تامین تجهیزات بسته‌ شده است

می متالز - معاون امور بازرگانی شرکت چادر ملو گفت: تحریم‌ها شرایط را کمی سخت‌تر کرد اما تجهیزات و قراردادهایی که در حوزه تامین تجهیزات خارجی نیروگاه‌های خورشیدی است، بسته شده است.
قرارداد‌های تامین تجهیزات بسته‌ شده است

به گزارش می متالز، انرژی تجدید ناپذیر همچون گاز هر روز در حال کم شدن است و در مقابل انرژی‌های تجدید پذیر چون انرژی خورشیدی روز به روز جای بزرگتری در تامین انرژی صنایع جهان به خود اختصاص می‌دهند.

در ایران نیز توجه به تجدید پذیر ها از برنامه‌های مهم است. چادرملو یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شرکت‌های معدنی کشور امروز به دنبال ایجاد نیروگاه‌های خارجی است. این تلاش از سال‌های پیش شروع شده است و اکنون فاصله زیادی تا بهره‌برداری از آن نمانده‌است.

محمد کیوان آرا، معاون امور بازرگانی شرکت چادرملو در پاسخ به این پرسش که طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی در چه مرحله مالی است، گفت: در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی برنامه‌ریزی‌های بزرگی انجام شد و بر اساس این برنامه‌ها برآوردهایی نیز مشخص شد براورهای مالی نیز یکی از این برنامه‌ریزی‌ها بود که خوشبختانه هزینه‌ها تامین شده است.

وی در ارتباط با  تامین تجهیزات مهمی که در کشور وجود ندارد گفت: تحریم‌ها شرایط را کمی سخت‌تر کرد اما تجهیزات و قراردادهایی که در حوزه تامین تجهیزات خارجی نیروگاه‌های خورشیدی است، بسته شده است.

کیوان‌آرا در ادامه با اشاره موضوع تامین ارز مورد نیاز برای صنایع گفت: برای نیروگاه‌های خارجی مشکل تامین ارز داشتیم که خدا را شکر حل شد و تا سه ماه آینده این تجهزات وارد ایران خواهد شد. نیروگاه‌ها تامین اعتبار شده است.  زمین نیروگاه‌های خورشیدی  تجهیز شده است  این زمین در جور  محوطه نیروگاه خودمان است. پیمان‌کاری ام سی و داخل هم مشخص شده پیش‌بینی  این است تا پایان سال تجهیزات نیروگاه خورشیدی تکمیل می‌شود و نصب آن نیز چندان زمان بر نیست. اگر چنانچه به سیاست های ارزی دولت بر نمی خوردیم،  تجهیزات خارجی نیز تامین شده بود.  در حال حاضر برای رسیدن به این هدف  بدون مشکل پیش می رویم.

عناوین برگزیده