تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۵۰۲۲۷
سرویس خبر : انرژی
محمدیان مطرح کرد:

جدا کردن بودجه از درآمدهای نفتی موجب رفع معضل بیکاری می‌شود

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در عین حال که از وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی انتقاد می‌کند، معتقد است که با جدا کردن این درآمدها از بودجه، معضل بیکاری برای همیشه در کشور رفع می‌شود.
جدا کردن بودجه از درآمدهای نفتی موجب رفع معضل بیکاری می‌شود

به گزارش می متالز، اقبال محمدیان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی توجه به رونق تولید و جدایی درآمدهای بودجه از نفت، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به این علت است که مسوولان ذی‌ربط گرفتار بی‌عملی برای تحقق شعارهای سال شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید به ظرفیت‌های درون کشور برای رونق تولید تکیه شود و اشتغال تنها از طریق تولید ایجاد می‌شود، اظهار داشت: رونق تولید، بهبود ارزش پول ملی و وضعیت کسب و کار، جدا کردن اقتصاد از نفت، تبدیل دخالت دولت در اقتصاد، با رویکرد هدایت و نظارت و نیز قطع دست مفسدان و قاچاقیان کشور از اولویت‌‌های امروز اقتصاد کشور است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس ادامه داد: فرضیات، نظرات و تئوری‌های مختلفی در حوزه اقتصاد کشور مطرح شده و هیچ کمبودی در تئوری، مطلب و محتوا در امر اقتصاد و رونق تولید نداریم، اما گرفتار شدن مسوولان در گرداب ‌بی‌عملی، موجب شده تا روند آن طور که باید پیش نرود و شاهد وضع اقتصادی موجود کشور باشیم.

محمدیان با انتقاد از سر دادن شعار از سوی مسوولان برای حل مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: پس از 40 سال از پیروزی انقلاب، دوران شعار گذشته و باید راهکارهای عملی برای حل مشکلات اقتصادی کشور از سوی مسوولان و نخبگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه برنامه اقتصادی کشور جزیره‌ای شده است، اظهار داشت: اعتماد در این وضعیت اقتصادی تنها با ثبات در بازار به وجود می‌آید، به طور مثال، 95 درصد ظرفیت حمل و نقل ریلی از بنادر، صرف جابه‌جایی واردات می‌شود و وضعیت صنعت خودرو نیز نشان‌دهنده راه غلط مسوولان دولتی در اقتصاد است، بنابراین جزیره‌ای عمل کردن در حوزه اقتصاد موجب بروز وضعیت موجود شده است.

اقتصاد نفتی معضلاتی نظیر بیکاری را برای کشور ایجاد کرده است

نماینده مردم  رامهرمز و رامشیر در مجلس اضافه کرد: با جدا کردن اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی، پیش‌بینی می‌کنم به جایی خواهیم رسید که محتاج باشیم که از کشورهای دیگر نیروی کار وارد کشور کنیم و معزل بیکاری برای همیشه از کشور رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد نفتی کمکی به توسعه اقتصاد کشور نمی‌کند و ثمره اقتصاد نفتی در کشور، معضلاتی نظیر بیکاری را برای کشور ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده