تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۵۰۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی شاهرودی مطرح کرد:

برخورد با بانک‌هایی که در پرداخت وام ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است بانک مرکزی باید با بانک‌هایی که از اجرای بخشنامه پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر تمرد می‌کنند، برخود کند.
برخورد با بانک‌هایی که در پرداخت وام ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند

به گزارش می متالز، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی بانک‌ها علیرغم بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر هنوز برای پرداخت این تسهیلات دو ضامن از متقاضی طلب می‌کنند، گفت: بانک مرکزی باید با بانک‌هایی که از اجرای بخشنامه پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر تمرد می‌کنند، برخود کند.

بانک‌ها تمایلی به پرداخت وام ازدواج ندارند

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی  برای برخورد با بانک‌های متخلف ابزارهای لازم را در اختیار دارد و به قانون جدیدی نیازی نیست، افزود: بانک‌ها تمایلی به پرداخت وام ازدواج ندارند به همین دلیل در انجام وظایف خود تعلل می‌کنند.

جوانی که در شرف ازدواج است سرمایه دار و سرمایه گذار نبوده و حتی در برخی موارد شغل مناسبی نیز ندارد در این شرایط فرد چگونه می‌تواند دو ضامن برای دریافت وام ازدواج به بانک معرفی کند؟

وی اظهار کرد: اگرچه در موارد متعدد و سنوات متوالی برخی بانک‌ها از بخشنامه‌های بانک مرکزی عدول کرده و به آن عمل نکردند اما بانک مرکزی نیز در برخورد با آنها تعلل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: امیدوارم با رویکرد جدیدی که بانک مرکزی برای اصلاح رویه‌های بانکی در نظر گرفته و تاکید مجلس و دولت بر پرداخت وام ازدواج زمینه ازدواج جوانان تسهیل شود.

بانک مرکزی از الزام بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج کوتاه نیاید

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نباید از الزام بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج کوتاه بیاید، اظهار کرد: بانک مرکزی باید از تمام ابزارهای خود برای اجرای مصوبه مجلس مبنی بر پرداخت وام ازدواج استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: جوانی که در شرف ازدواج است سرمایه دار و سرمایه گذار نبوده و حتی در برخی موارد شغل مناسبی نیز ندارد در این شرایط فرد چگونه می‌تواند دو ضامن برای دریافت وام ازدواج به بانک معرفی کند؟

عناوین برگزیده