تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۳۲
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۵۰۲۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

باربران مشمول چندصد میلیارد مالیات

می متالز - یکی از مدیران سازمان امور مالیاتی، گفت: برخی باربران که مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری سودجویان قرار می‌گیرند، مشمول چندصد میلیارد مالیات قرار گرفته‌اند.
باربران مشمول چندصد میلیارد مالیات

به گزارش می متالز، یکی از مدیران سازمان امور مالیاتی، گفت: برخی باربران که مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری سودجویان قرار می‌گیرند، مشمول چندصد میلیارد مالیات قرار گرفته‌اند.

حسین تاجمیر‌ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هنگامی که نام فردی بدون داشتن حتی سواد خواندن و نوشتن به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت بزرگ واردات معرفی و ثبت می‌شود کاملا مشخص است که این شرکت محلی برای سوءاستفاده افراد سودجو قرار خواهد گرفت.

این مقام مسوول گفت: چرا باید نام پیرزن و پیرمردی به‌عنوان مدیرعامل ثبت شود که حتی روحشان هم از فعالیت کلان اقتصادی افراد خبر ندارد، اینجاست که معتقدیم نظام مالیاتی نیازمند اصلاحات و انجام راستی آزمایی‌های سخت برای انتخاب افراد به‌عنوان مدیرعامل است.

تاجمیر ریاحی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که در بازارها، با سوءاستفاده از باربران، آنها را با پرداخت مبلغی ناچیز مجبور به افتتاح حساب می‌کنند، سپس تمام تراکنش‌ها را از طریق این حساب انجام می‌دهند، با پایان سال مالی فرد باربری که حتی یک ستاره هم در آسمان ندارد مشمول پرداخت چند صد میلیارد مالیات می‌شود. در نهایت هزاران میلیارد تومان مالیات به‌و‌اسطه همین فرار‌ها به دلیل صدور مجوز‌های خارج از قانون برخی نهاد‌ها از دست می‌رود.

عناوین برگزیده